Pierwsze radio samochodowe zadebiutowało w 1932 roku podczas berlińskiej wystawy techniki radiowej. Ówczesny model nazywał się Blaupunkt Autosuper 5. W porównaniu z najnowszymi modelami z dziedziny car audio, tamten odbiornik był prawdziwym, mobilnym kolosem. AS5 ważył aż 12 kilogramów, a jego gabaryty wykluczały raczej montaż na desce rozdzielczej. Inżynierowie zadecydowali wtedy, że będzie on sterowane z poziomu kierownicy. Radio odbierało jedynie fale średnie i długie. Sprzedało się w ilości zaledwie 400 egzemplarzy, gdyż było bardzo drogie. Za jego cenę można było mieć jedną piątą nowego samochodu. W latach 30-stych pojawiały się jeszcze "nowinki technologiczne", aczkolwiek największy wysyp zanotowano w okresie powojennym.

W 1949 roku pojawił się pierwszy model radia, które mogło być montowane w desce rozdzielczej. W dodatku miało one zgrabny panel z przyciskami, a jego strojenie odbywało się za pomocą wariometru. Blaupunkt wprowadził wtedy po raz pierwszy odbiornik UKF. Wraz z upływem lat, nowa technologia przyjęła się bardzo dobrze i co rusz powstawały nowe wynalazki. Automatyczne wyszukiwanie stacji radiowych o nazwie "Selektomat" pojawiło się w odbiornikach dopiero w 1954 roku. Trzy lata później powstawały pierwsze "tranzystory", dzięki którym urządzenia te stały się lżejsze i mniejsze. Rok 1960 łączy się z wprowadzeniem radia "Westerland", które można było wyjmować z samochodu i zabierać ze sobą na piknik. Magnetofony w radiach samochodowych pojawiły się dopiero pod koniec lat sześćdziesiątych.

W 1980 roku zadebiutował pierwszy stereofoniczny radioodtwarzacz kaset z cyfrowym dostrajaniem i wskazaniem częstotliwości, a zaledwie pięć lat później na rynek trafił pierwszy, montowany w standardowej wnęce radiowej samochodowy odtwarzacz płyt CD.

Lata dziewięćdziesiąte przyniosły dalsze innowacje. W 1995 Blaupunkt zaprezentował urządzenie TravelPilot, czyli pierwsze radio samochodowe, które zostało połączone z komputerem nawigacyjnym odbierającym sygnał GPS, prowadzącym do celu po uprzednio obliczonej trasie oraz przekazującym kierowcy polecenia głosowe. Niedługo po nim na rynek wprowadzone zostały pierwsze dynamiczne systemy nawigacyjne. W 1996 roku firma wykonała kolejny krok milowy i zaprezentowała pierwsze na świecie w pełni cyfrowe radio samochodowe, w roku 1997 wprowadziła Radiophone (radio zintegrowane z telefonem GSM).

W 2002 Blaupunkt zaprezentował pierwsze cyfrowe radio z dwiema technologiami cyfrowymi (DAB i MP3), rok później na rynek weszło urządzenie łączące w sobie odtwarzacz MP3 i cyfrową nagrywarkę.

Obecnie prawie 100 proc. samochodów wyposażonych jest w radio. Blaupunkt sprzedał już na całym świecie przeszło 135 milionów radioodtwarzaczy samochodowych. Współczesna generacja radioodtwarzaczy samochodowych to multimedialne rozwiązania, które oprócz słuchania muzyki, umożliwiają dostęp do informacji, rozrywki, telefonii i nawigacji.