Wyniki badania opierają się o dane producenta dotyczące średniego poziomu emisji CO2 danego modelu oraz jego wielkości sprzedaży. Uśrednione w ten sposób wyniki obrazują, która marka samochodowa może poszczycić się najniższą średnią wielkością wydalanego CO2 na jedno auto.

Pierwsze miejsce w rankingu Fiata nie powinno specjalnie dziwić. Duży udział w łącznej sprzedaży stanowią bowiem małe samochody, dodatkowo wyposażone w silniki diesla. Podobnie jak w przypadku kolejnych na liście marek Peugeot i Citroen, które należą do europejskich liderów w technologii silników wysokoprężnych. Czwarte miejsce w rankingu zajęła Toyota, mimo iż posiada jeden z najczystszych pod względem emisji CO2 modeli - hybrydową Toyotę Prius. Jednak sprzedaż tego modelu wciąż jest na dość niskim poziomie, bez większego wpływu na średni wynik.

Największy z kolei postęp, w stosunku do wyników z pierwszego kwartału 2006 roku, uczyniła marka Mini, której średni poziom emisji dwutlenku węgla zredukowany został aż o 14%. Drugie miejsce w tym rankingu uzyskała Toyota, której wynik jest lepszy o 5,5%, głównie dzięki zaprzestaniu sprzedaży niektórych paliwożernych modeli (MR2, Cellica, Previa). Toyota jest pierwszym producentem, który zdecydował o wycofaniu z produkcji określonego modelu tylko ze względu na wysoką emisję CO2.

Łączne wyniki dla całej branży nie napawają jednak zbytnim optymizmem. W stosunku do ubiegłego roku średni poziom emisji CO2 spadł zaledwie o 0,3%. Okazuje się, że producenci wciąż zbyt mało uwagi poświęcają małym i oszczędnym modelom oraz działaniom w celu redukcji CO2.

Najbardziej ekologiczne marki

1. Fiat

2. Peugeot

3. Citroen

4. Toyota

5. Skoda

6. Renault

7. Ford

8. Mini

9. Seat

10. Vauxhall

Najmniej ekologiczne marki:

1. Chrysler

2. Subaru

3. Land Rover

4. Jeep

5. Porsche

Średnia dla rynku: 165,46 g/km  (0.32%)