Wyniki badania opierają się o dane producenta dotyczące średniego poziomu emisji CO2 danego modelu oraz jego wielkości sprzedaży. Uśrednione w ten sposób wyniki obrazują, która marka samochodowa może poszczycić się najniższą średnią wielkością wydalanego CO2 na jedno auto.
Pierwsze miejsce w rankingu Fiata nie powinno specjalnie dziwić. Duży udział w łącznej sprzedaży stanowią bowiem małe samochody, dodatkowo wyposażone w silniki diesla. Podobnie jak w przypadku kolejnych na liście marek Peugeot i Citroen, które należą do europejskich liderów w technologii silników wysokoprężnych. Czwarte miejsce w rankingu zajęła Toyota, mimo iż posiada jeden z najczystszych pod względem emisji CO2 modeli - hybrydową Toyotę Prius. Jednak sprzedaż tego modelu wciąż jest na dość niskim poziomie, bez większego wpływu na średni wynik.
Największy z kolei postęp, w stosunku do wyników z pierwszego kwartału 2006 roku, uczyniła marka Mini, której średni poziom emisji dwutlenku węgla zredukowany został aż o 14%. Drugie miejsce w tym rankingu uzyskała Toyota, której wynik jest lepszy o 5,5%, głównie dzięki zaprzestaniu sprzedaży niektórych paliwożernych modeli (MR2, Cellica, Previa). Toyota jest pierwszym producentem, który zdecydował o wycofaniu z produkcji określonego modelu tylko ze względu na wysoką emisję CO2.
Łączne wyniki dla całej branży nie napawają jednak zbytnim optymizmem. W stosunku do ubiegłego roku średni poziom emisji CO2 spadł zaledwie o 0,3%. Okazuje się, że producenci wciąż zbyt mało uwagi poświęcają małym i oszczędnym modelom oraz działaniom w celu redukcji CO2.
Najbardziej ekologiczne marki
1. Fiat
2. Peugeot
3. Citroen
4. Toyota
5. Skoda
6. Renault
7. Ford
8. Mini
9. Seat
10. Vauxhall
Najmniej ekologiczne marki:
1. Chrysler
2. Subaru
3. Land Rover
4. Jeep
5. Porsche
Średnia dla rynku: 165,46 g/km (0.32%)