Cztery Porsche na starcie Dakaru 2012 – taki cel przyświeca ekipie RMF Caroline Team. Droga będzie oczywiście bardzo trudna, ale jeśli nie zabraknie determinacji, to kto wie… Zacznijmy jednak od początku. Koniec września przyniósł emocjonujące dla kibiców rajdowych wydarzenia. O wyczynowym Porsche Cayenne w specyfikacji T2 mówiło się od dawna, ale nareszcie mogliśmy zobaczyć je w akcji.
Na poligonie w Żaganiu zespół RMF ustanowił „rekord prędkości w terenie”. Oczywiście rekord jest czysto umowny – dotyczy konkretnej pętli poligonu w Żaganiu i padł przy niesprzyjających warunkach pogodowych (kilkugodzinne opady rozmoczyły nawierzchnię). Czy to dużo czy mało, być może przekonamy się już wiosną. Team „rzuca rękawicę” innym załogom, z którymi będzie chciał zmierzyć się na tym samym torze. Jak szacuje Albert Gryszczuk powinno pomknąć się tu powyżej 200 km/h. Rekordowa prędkość została zarejestrowana za pomocą urządzeń firmy Finder.
Cayenne (docelowo w teamie mają jeździć 4 identyczne) powstało na bazie wersji S po liftingu z 2007 r. – dokładnie takiej, jak wymagana przez homologację FIA dla klasy T2. Osiągi seryjnego silnika (4.8 V8/385 KM) są na tyle imponujące, że w „potworku” zmiany będą tylko nieznaczne (znów granicę przeróbek wyznaczają wymogi homologacji). Pozostałe modyfikacje również skupione są wokół tego, na co pozwalają (lub czego wymagają) przepisy: poza wyposażeniem z zakresu bezpieczeństwa mamy tu np. zawieszeniez amortyzatorami Öhlins.
Masa samochodu to około 2200 kg. Plany na najbliższe miesiące to udział w RMF Morocco Challenge, zaś w przyszłym roku Porsche będziemy mogli oglądać na trasie Great Escape Rally, Baja Gothica, Transgothica – pod warunkiem, że ich terminy nie będą kolidowały z nowym cyklem terenowym FIA, który ma być głównym celem zespołu (jeśli nie wszystkich 4 egzemplarzy, to przynajmniej 1-2). Za kierownicami usiądą: Albert Gryszczuk, Rafał Płuciennik, Aleksander „Fazi” Szandrowski i… „polski Stig” – tajemniczy kierowca, którego tożsamość poznać mamy dopiero w marcu 2011 r.