Auto Świat Renault Megane GT 1.6 turbo | Długi dystans | Część 1

Renault Megane GT 1.6 turbo | Długi dystans | Część 1

Autor Rafał Sękalski
Rafał Sękalski

W Dzień Dziecka Renault sprawiło nam miłą niespodziankę, przekazując do testu długodystansowego najmocniejszą obecnie wersję najnowszej generacji Mégane. | Część 1

12aa952490b02946e8951d89ddcc93ee
Zobacz galerię (8)
TopGarage / Bartłomiej Szyperski
12aa952490b02946e8951d89ddcc93ee

Sportowa odmiana GT w białym perłowym kolorze będzie towarzyszyć „TopGear” przez najbliższe pół roku i w tym czasie sprawdzimy, czy może stać się alternatywą dla legendy sportowych kompaktów, czyli Golfa GTI.

Renault Megane GT
Renault Megane GTŻródło: TopGarage / Bartłomiej Szyperski

Auto odebraliśmy z przebiegiem zaledwie 13 km. Pod jego maską pracuje turbodoładowany silnik benzynowy 1.6 o mocy 205 KM, który współpracuje z 7-biegową skrzynią dwusprzęgłową. Przełożenia można w niej zmieniać dużymi łopatkami mocowanymi do kolumny kierownicy lub drążkiem albo zostawić tę czynność elektronice w trybie automatycznym. Pierwszy miesiąc traktowaliśmy napęd łagodnie, ale obiecujemy, że niebawem dostanie odpowiedni wycisk.

Renault Megane GT
Renault Megane GTŻródło: TopGarage / Bartłomiej Szyperski

Wersja GT ma bardzo bogate wyposażenie seryjne, które obejmuje m.in. sportowe detale wykończenia nadwozia i wnętrza, oznaczenia GT i Renault Sport, LED-owe światła, profilowane fotele, aluminiowe nakładki na pedały, kierownicę z przyciskami do obsługi multimediów i tempomatu, multimedialny system

R-Link 2 z ekranem dotykowym o przekątnej 8,7 cala, nawigacją i nagłośnieniem firmy Bose, dwustrefową klimatyzację, układ 4 kół skrętnych 4Control oraz system Multi-Sense pozwalający na wybór trybu pracy układu jezdnego i napędowego oraz personalizację wnętrza, w tym np. wygląd zegarów i podświetlenie kokpitu oraz drzwi.

Płatne opcje obejmują m.in. tapicerkę z alcantary za 5300 zł, 18-calowe alufelgi za 1500 zł, podgrzewane fotele przednie za 800 zł, wyświetlacz head-up za 1500 zł, system wspomagania parkowania z kamerą cofania za 1600 zł i pakiet bezpieczeństwa z aktywnym tempomatem i wspomaganiem nagłego hamowania za 2200 zł. Czyli wszystko, by najbliższe miesiące w towarzystwie Mégane GT upływały w przyjemnej atmosferze.

Miesiąc 1 | Przebieg 1680 km | Spalanie: 9,2 l/100 km

Zalety:

* Zgrabne nadwozie z akcentami podkreślającymi sportowy charakter samochodu.

* Bardzo bogate wyposażenie.

* Układ 4Control poprawia zwinność auta.

Wady:

* Brakuje bardziej wyrazistego brzmienia wydechu, nawet w trybie Sport.

* R-Link 2 zaliczył pierwszą wpadkę – zawiesił się i dopiero twardy reset przywrócił mu sprawność.

Dane techniczne: 1618 cm3, R4, benz. turbo, napęd na przód, 205 KM, 280 Nm 6,0 l/100km 0-100 km/h: 7,1 s, 230 km/h 102 100 zł/119 610 zł (testowana)

Autor Rafał Sękalski
Rafał Sękalski
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków