Sportowa odmiana GT w białym perłowym kolorze będzie towarzyszyć „TopGear” przez najbliższe pół roku i w tym czasie sprawdzimy, czy może stać się alternatywą dla legendy sportowych kompaktów, czyli Golfa GTI.
Auto odebraliśmy z przebiegiem zaledwie 13 km. Pod jego maską pracuje turbodoładowany silnik benzynowy 1.6 o mocy 205 KM, który współpracuje z 7-biegową skrzynią dwusprzęgłową. Przełożenia można w niej zmieniać dużymi łopatkami mocowanymi do kolumny kierownicy lub drążkiem albo zostawić tę czynność elektronice w trybie automatycznym. Pierwszy miesiąc traktowaliśmy napęd łagodnie, ale obiecujemy, że niebawem dostanie odpowiedni wycisk.
Wersja GT ma bardzo bogate wyposażenie seryjne, które obejmuje m.in. sportowe detale wykończenia nadwozia i wnętrza, oznaczenia GT i Renault Sport, LED-owe światła, profilowane fotele, aluminiowe nakładki na pedały, kierownicę z przyciskami do obsługi multimediów i tempomatu, multimedialny system
R-Link 2 z ekranem dotykowym o przekątnej 8,7 cala, nawigacją i nagłośnieniem firmy Bose, dwustrefową klimatyzację, układ 4 kół skrętnych 4Control oraz system Multi-Sense pozwalający na wybór trybu pracy układu jezdnego i napędowego oraz personalizację wnętrza, w tym np. wygląd zegarów i podświetlenie kokpitu oraz drzwi.
Płatne opcje obejmują m.in. tapicerkę z alcantary za 5300 zł, 18-calowe alufelgi za 1500 zł, podgrzewane fotele przednie za 800 zł, wyświetlacz head-up za 1500 zł, system wspomagania parkowania z kamerą cofania za 1600 zł i pakiet bezpieczeństwa z aktywnym tempomatem i wspomaganiem nagłego hamowania za 2200 zł. Czyli wszystko, by najbliższe miesiące w towarzystwie Mégane GT upływały w przyjemnej atmosferze.
Miesiąc 1 | Przebieg 1680 km | Spalanie: 9,2 l/100 km
Zalety:
* Zgrabne nadwozie z akcentami podkreślającymi sportowy charakter samochodu.
* Bardzo bogate wyposażenie.
* Układ 4Control poprawia zwinność auta.
Wady:
* Brakuje bardziej wyrazistego brzmienia wydechu, nawet w trybie Sport.
* R-Link 2 zaliczył pierwszą wpadkę – zawiesił się i dopiero twardy reset przywrócił mu sprawność.
Dane techniczne: 1618 cm3, R4, benz. turbo, napęd na przód, 205 KM, 280 Nm 6,0 l/100km 0-100 km/h: 7,1 s, 230 km/h 102 100 zł/119 610 zł (testowana)
Galeria zdjęć
Odebraliśmy Megane z przebiegiem zaledwie 13 km. Jeszcze pachniał nowością.
System wspomagania parkowania z kamerą cofania wymaga dopłaty 1600 zł.
18-calowe felgi Megane GT wymagają dopłaty 1500 zł.
Dział, który przygotowuje sportowe wersje Renault dzięki znakomitym modelom ze znaczkiem RS przez lata wypracował sobie bardzo dobrą opinię.
Na środkowym słupku znajduje się infromacja o układzie czterech skrętnych kół.
Wersja GT to faza pośrednia pomiędzy zwykłymi modelami, a rasowo sportowymi ze znaczkiem RS.
Dwusprzęgłową skrzynią można sterować również za pomocą łopatek przy kierownicy.
Podobają nam się sportowo ukształtowane, ale wygodne fotele.