Sportowa odmiana GT w białym perłowym kolorze będzie towarzyszyć „TopGear” przez najbliższe pół roku i w tym czasie sprawdzimy, czy może stać się alternatywą dla legendy sportowych kompaktów, czyli Golfa GTI.
Auto odebraliśmy z przebiegiem zaledwie 13 km. Pod jego maską pracuje turbodoładowany silnik benzynowy 1.6 o mocy 205 KM, który współpracuje z 7-biegową skrzynią dwusprzęgłową. Przełożenia można w niej zmieniać dużymi łopatkami mocowanymi do kolumny kierownicy lub drążkiem albo zostawić tę czynność elektronice w trybie automatycznym. Pierwszy miesiąc traktowaliśmy napęd łagodnie, ale obiecujemy, że niebawem dostanie odpowiedni wycisk.
Wersja GT ma bardzo bogate wyposażenie seryjne, które obejmuje m.in. sportowe detale wykończenia nadwozia i wnętrza, oznaczenia GT i Renault Sport, LED-owe światła, profilowane fotele, aluminiowe nakładki na pedały, kierownicę z przyciskami do obsługi multimediów i tempomatu, multimedialny system
R-Link 2 z ekranem dotykowym o przekątnej 8,7 cala, nawigacją i nagłośnieniem firmy Bose, dwustrefową klimatyzację, układ 4 kół skrętnych 4Control oraz system Multi-Sense pozwalający na wybór trybu pracy układu jezdnego i napędowego oraz personalizację wnętrza, w tym np. wygląd zegarów i podświetlenie kokpitu oraz drzwi.
Płatne opcje obejmują m.in. tapicerkę z alcantary za 5300 zł, 18-calowe alufelgi za 1500 zł, podgrzewane fotele przednie za 800 zł, wyświetlacz head-up za 1500 zł, system wspomagania parkowania z kamerą cofania za 1600 zł i pakiet bezpieczeństwa z aktywnym tempomatem i wspomaganiem nagłego hamowania za 2200 zł. Czyli wszystko, by najbliższe miesiące w towarzystwie Mégane GT upływały w przyjemnej atmosferze.
Miesiąc 1 | Przebieg 1680 km | Spalanie: 9,2 l/100 km
Zalety:
* Zgrabne nadwozie z akcentami podkreślającymi sportowy charakter samochodu.
* Bardzo bogate wyposażenie.
* Układ 4Control poprawia zwinność auta.
Wady:
* Brakuje bardziej wyrazistego brzmienia wydechu, nawet w trybie Sport.
* R-Link 2 zaliczył pierwszą wpadkę – zawiesił się i dopiero twardy reset przywrócił mu sprawność.
Dane techniczne: 1618 cm3, R4, benz. turbo, napęd na przód, 205 KM, 280 Nm 6,0 l/100km 0-100 km/h: 7,1 s, 230 km/h 102 100 zł/119 610 zł (testowana)