Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auto Świat Pit Stop
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Seat Ateca

Seat Ateca

Ikona samochodu

Seat Ateca jest pierwszym samochodem sportowo-użytkowym hiszpańskiej marki. Auto pojawiło się w salonach w 2016 roku i w gamie modelowej miało zastąpić rodzinnego MPV – Alteę. Nazwa pojazdu pochodzi od hiszpańskiego miasta położonego w Aragonii.

Koncern Volkswagen snuł plany o hiszpańskim SUV-ie już od pierwszych lat drugiego dziesięciolecia XXI wieku. Co ciekawe, po prezentacji kolejka na nową Atecę była tak długa, iż po chwili czas oczekiwania na nowy egzemplarz wynosił nawet… 10 miesięcy. Ateca powstała na platformie modułowej MQB z której korzystają m.in. VW Tiguan czy Skoda Kodiaq. Seat Ateca wyróżnia się bardzo eleganckim, a zarazem zadziornie wyglądającym, 5-drzwiowym nadwoziem. Drapieżnego charakteru nadają Atece liczne przetłoczenia oraz kanciaste światła i zderzaki.

Wnętrze jest prawie takie samo jak w innych autach z koncernu Volkswagena – wszystko znajduje się na swoim miejscu i jest uporządkowane „po niemiecku”. Miejsca zarówno na nogi jak i nad głową w II rzędzie nie powinno brakować nawet wyższym osobom. Z kolei bagażnik oferuje 510, lub 485 litrów w przypadku wersji z napędem na 4 koła.

Z benzynowych silników dostępne były jednostki R3 1.0 TSI, oraz R4 1.4 TSI i 2.0 TSI, które rozwijały kolejno 115, 150 oraz 190 KM. Jeśli chodzi o silniki wysokoprężne, w ofercie znalazły się2 motory – 1.6 TDI o mocy 115 KM oraz 2.0 TDI w wariancie 150- lub 190-konnym. Moc kierowana była na przednią lub obie osie (4Drive) za pomocą 6-biegowej skrzyni manualnej lub przekładni DSG o 6 lub 7 przełożeniach.

Seat Ateca - generacje

Ikona samochodu

Seat Ateca

Seat Ateca - powiązane artykuły

Materiał promocyjny
Seat – rabaty aż ponad 18 tys. zł

Seat – rabaty aż ponad 18 tys. zł

Seat oferuje obecnie bardzo wysokie zniżki na samochody z 2019 roku. Dzięki temu klienci zainteresowani modelami hiszpańskiej marki mogą kupić je po tak niskich cenach, jakich jeszcze nie było. Trzeba jednak spieszyć się, bowiem liczba aut objętych promocją jest ograniczona.
SUV-y Seata w niewiarygodnie niskich cenach

SUV-y Seata w niewiarygodnie niskich cenach

Seat tak jak wiele innych marek stawia na SUV-y. Nikogo to dziwić nie powinno, bo właśnie takie auta chcą kupować klienci. Świadczyć o tym mogą coroczne wzrosty sprzedaży aut tego segmentu. Jeśli obecnie zastanawiasz się nad zmianą auta to warto rozważyć ofertę Seata, który wyprzedaż rocznika zaczął już teraz, a ceny na modne SUV-y są niewiarygodnie niskie.
Seat Ateca FR – sport bez (dużych) wyrzeczeń

Seat Ateca FR – sport bez (dużych) wyrzeczeń

Auta bez ściemy - Seat Ateca

Auta bez ściemy - Seat Ateca

Cupra Ateca – Cupra tych czasów | TEST

Cupra Ateca – Cupra tych czasów | TEST

Czy na rynku SUV-ów są jeszcze jakieś nisze? Okazuje się, że tak, czego dowodzi Cupra Ateca: 300 koni, napęd 4x4, DSG, w 4,8 s do „setki”, od 191 900 zł. Bezpośrednich rywali brak. Ale czy taki kompaktowy „hot SUV” w ogóle ma sens?
Najoszczędniejsze SUV-y i crossovery - TOP 25

Najoszczędniejsze SUV-y i crossovery - TOP 25

Oto 25 SUV-ów i crossoverów kompaktowych, które zużywają najmniej paliwa. W naszym zestawieniu pomijamy optymistyczne dane producentów, a bazujemy jedynie na własnych pomiarach testowych, które robimy sami od wielu lat. Które modele okazały się najlepsze?
Seat Ateca 2.0 TDI - SUV ostry jak chorizo? | TEST

Seat Ateca 2.0 TDI - SUV ostry jak chorizo? | TEST

Podoba ci się sympatyczny z wyglądu hiszpański crossover Seat Ateca i chciałbyś go mieć z silnikiem Diesla i z automatyczną skrzynią biegów? Usiądź, napij się wody i upewnij się, czy naprawdę nie ma na rynku lepszej oferty. Taki właśnie Seat Ateca z dieslem i automatem trafił do naszych testów. A zatem: dlaczego nie Ateca?
Seat Ateca FR 2.0 TSI - ładny SUV o sportowym zacięciu | TEST

Seat Ateca FR 2.0 TSI - ładny SUV o sportowym zacięciu | TEST

Do redakcyjnego testu trafił Seat Ateca z najmocniejszym silnikiem benzynowym 2.0 TSI/190 KM, automatyczną 7-biegową skrzynią DSG i napędem 4Drive w wersji wyposażeniowej FR. Słowem najmocniejszy full wypas.
Seat Ateca 1.4 EcoTSI DSG – crossover z temperamentem | TEST

Seat Ateca 1.4 EcoTSI DSG – crossover z temperamentem | TEST

Napęd na przód, mocny silnik i bogate wyposażenie seryjne czynią z tej wersji Ateki niemal idealne auto rodzinne, które sprawdza się zarówno na długich trasach jak w ruchu miejskim. W klasie kompaktowych SUV-ów to model warty zainteresowania.
Cupra – mocny debiut sportowej marki

Cupra – mocny debiut sportowej marki

Podczas jednego z najbardziej prestiżowych salonów samochodowych na świecie zadebiutowała nowa marka rodem z Hiszpanii. Pierwszymi nowościami Cupry są: 300-konny SUV Ateca oraz elektryczne auto wyścigowe e-Racer.
Seat Ateca FR – GTi naszych czasów | TEST

Seat Ateca FR – GTi naszych czasów | TEST

Moda na SUV-y sprawia, że samochody innych klas powoli tracą na ważności. W dzisiejszych czasach niemal wszyscy chcą z góry spoglądać na drogę. Nawet ci, którzy cenią dobre osiągi oraz sportowe wrażenia z jazdy. Testowany Seat Ateca FR to auto dla takich osób, bo całkiem nieźle łączy cechy SUV-a i żwawego GTi.
Seat Ateca 2.0 TDI DSG 4Drive – dobre geny | TEST

Seat Ateca 2.0 TDI DSG 4Drive – dobre geny | TEST

Sprawdzona technika Volkswagena dopasowana do hiszpańskiego temperamentu i ciekawa stylistyka wsparta kolorowymi dodatkami czynią z tego modelu Seata samochód, na który chętnie zwraca się uwagę i przyjemnie nim jeździ. Zwłaszcza gdy mamy do czynienia z topową wersją silnikową i wyposażeniową.
Nowe modele są rynkowymi hitami. Seat na najwyższych obrotach

Nowe modele są rynkowymi hitami. Seat na najwyższych obrotach

W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2016 roku SEAT na świecie osiągnął zysk operacyjny w wysokości 137 mln euro. To aż 11-krotny wzrost w stosunku do 12 mln euro w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Redakcja poleca
Seat Ateca: nowy SUV na polskim rynku

Seat Ateca: nowy SUV na polskim rynku

Seat Ateca jest pierwszym SUV-em hiszpańskiej marki. Zbudowany na platformie MQB koncernu Volkswagena, tej samej co choćby Volkswagen Tiguan. Od swojego niemieckiego brata, podobnie jak i od nadchodzącej Skody Kodiaq, jest jednak mniejszy, ale i tańszy.
Redakcja poleca
Seat Ateca: SUV, który wszystko robi dobrze (pierwsza jazda)

Seat Ateca: SUV, który wszystko robi dobrze (pierwsza jazda)

Seat Ateca to pierwszy SUV w historii hiszpańskiej marki. Mimo że na tę premierę musieliśmy długo czekać, a najwięksi rywale oferują kolejne już generacje swoich hitów, Seat na dzień dobry chce przejąć spory kawałek tortu w segmencie SUV-ów. Ma do tego mocny argument w postaci ładnie skrojonego i rozsądnie wycenionego modelu. Czy to wystarczy? Zobaczmy!
Redakcja poleca
Seat Ateca - znamy polskie ceny

Seat Ateca - znamy polskie ceny

Seat Ateca wchodzi na polski rynek. Importer ogłosił właśnie ceny swojego pierwszego SUV-a. Bazowy model wyceniony został na 77,1 tys. złotych.
Poprzednia

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech