Seat Ateca ma do wyboru aż 10 wersji silnikowych i szeroką gamę wyposażenia opcjonalnego. Oferta jednostek benzynowych zaczyna się od 1,0 TSI 115 KM w cenie 77 100 zł. Kolejny jest 1,4 TSI 150 KM w cenie od 95 900 w wyposażeniu Style.
Jeśli chodzi o diesle, bazowy model to 1,6 TDI 115 KM w cenie od 85 500 zł. Kolejny to 2,0 TDI 150 KM od 107 600 zł, a topowy 2,0 TSI 190 KM z napędem na cztery koła i skrzynią DSG kosztuje od 146 100 zł.
Najtańsza wersja z napędem na cztery koła kosztuje natomiast 109 600 i jest napędzana silnikiem 1,4 TSI 150 KM współpracującym z przekładnią DSG.
- Seat Ateca to przełomowy model w historii marki i silne wejście Seata w kategorię SUV-ów. Ilość konfiguracji, jaką proponujemy, sprawia, że polski klient otrzyma jeden z najbardziej atrakcyjnych i najlepiej wyposażonych SUV-ów na rynku. Nowy Seat może poszczycić się najszerszą na rynku gamą wyposażenia opcjonalnego, co czyni z niego auto kompletne, a jednocześnie dostępne w bardzo atrakcyjnej cenie – mówi Jakub Góralczyk, Kierownik ds. PR Seat.
Seat Ateca dostępny jest m.in. z takimi elementami wyposażenia, jak elektrycznie i bezdotykowo otwierane drzwi bagażnika z systemem KESSY, funkcja Driving Experience pozwalająca na dopasowanie zachowania auta do stylu jazdy czy system monitorowania martwego pola z funkcją wspomagania wyjazdu z miejsca parkingowego. Dostępne będą również systemy asystenta parkowania czy pasa ruchu. Ponadto Seat Ateca jako jedyny SUV w segmencie oferuje światła typu Full LED już w wersji STYLE.
Lista wyposażenia opcjonalnego jest szeroka i obejmuje m.in. system kontroli odstępu Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania, system rozpoznawania zmęczenia, tempomat, siedem poduszek powietrznych, rozbudowany system multimedialny czy system kamer 360°, który ułatwia parkowanie dzięki uzyskaniu obrazu auta nie tylko z boku, ale także z góry.
Redakcja OnetMoto w drugiej połowie czerwca będzie uczestniczyć w europejskich premierowych jazdach testowych nowym Seatem Ateca, skąd przeprowadzimy pełną relację.