Seat Ateca to jeden z najważniejszych modeli w palecie hiszpańskiej marki. Jego pierwsza generacja dostępna jest na rynku od 2016 roku i dotychczas znalazła już ponad 300 tys. nabywców. Wprowadzone teraz zmiany mają pomoc jej utrzymać konkurencyjną pozycję w stosunku do takich modeli jak m.in. Nissan Qashqai, Opel Grandland X, Peugeot 3008 czy spokrewnione Skoda Karoq i Volkswagen Tiguan.

Nowy Seat Ateca – wyrazisty styl

Face lifting w przypadku stylistyki nadwozia Seata oznacza kosmetyczne, ewolucyjne zmiany, które przynoszą świeżość i jednocześnie upodobniają wygląd do najnowszych odsłon modeli marki w tym ostatniej generacji kompaktowego Leona czy większego SUV-a Tarraco. Widać to zwłaszcza w pasie przednim, który dostał nowy zderzak, reflektory Full LED i bardziej wyrazisty grill. Nowe są także ledowe lampy tylne, a na klapie bagażnika rzuca się w oczy nazwa modelu „pisana” nie drukowanymi literami jak dotychczas tylko „odręcznie” w stylu znanym z nowego Leona. Co ciekawe, auto jest minimalnie, bo o 18 mm, dłuższe od poprzednika.

W gamie wersji wyposażeniowych poza Reference, Style i FR pojawi się nowa Xperience, która zastąpi Xcellence i będzie miała najbardziej offroadowy charakter. Rozpoznać ją będzie można po czarnych wstawkach na zderzakach, nadkolach i wzdłuż boków auta oraz po aluminiowej końcówce wydechu.

We wnętrzu nowością są m.in. materiały użyte do wykończenia drzwi, tapicerka i obszyta skórą kierownica, w wersji Xperience także specjalna powłoka przedniej szyby nazwana Climacoat, która zapewnia jej szybsze odmrażanie w warunkach zimowych. Nowe są ponadto wirtualne zegary o przekątnej 10,25 cala oraz dotykowy ekran systemu multimedialnego na konsoli środkowej, który w zależności od wersji może mieć wielkość 8,25 lub 9,2 cala. Co ważne, system multimedialny będzie mógł bezprzewodowo łączyć się z Apple CarPlay lub Android Auto, a aplikacja Seat Connect umożliwi pasażerom stałą łączność z internetem. W wersji z ekranem 9,2 cala system będzie można obsługiwać poleceniami głosowymi.

Nowy Seat Ateca – bezpieczni asystenci

W odświeżonej palecie Ateki kierowca w zależności od wybranej wersji modelu będzie miał do dyspozycji wiele systemów dbających o komfort i bezpieczeństwo podczas jazdy. Są to m.in. system ochrony pasażerów Pre-Crash, inteligentny asystent bezpieczeństwa Emergency Assist, asystent podróży Travel Assist, system monitorowania martwego pola Side Assist z funkcją ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu Exit Assist, asystent parkowania z przyczepą Trailer Assist, oraz aktywny tempomat wykorzystujący m.in. dane z nawigacji i kamery rozpoznawania znaków drogowych do dopasowania prędkości do warunków, ukształtowania nawierzchni i natężenia ruchu.

Nowy Seat Ateca – siedem silników do wyboru

Pełna paleta jednostek napędowych dostępnych w nowej Atece obejmie następujące silniki.

Benzynowe:

  • 1.0 TSI/110 KM, ręczna skrzynia biegów,
  • 1.5 TSI/150 KM, ręczna skrzynia biegów,
  • 1.5 TSI/150 KM, dwusprzęgłowa skrzynia DSG,
  • 2.0 TSI/190 KM, dwusprzęgłowa skrzynia DSG i napęd 4Drive.

Diesle:

  • 2.0 TDI/150 KM, ręczna skrzynia biegów,
  • 2.0 TDI/150 KM, dwusprzęgłowa skrzynia DSG,
  • 2.0 TDI/150 KM, dwusprzęgłowa skrzynia DSG i napęd 4Drive.

Tak jak dotychczas, na liście wyposażenia będzie mógł znaleźć się system Seat Drive Profile pozwalający kierowcy na wybór jednego z czterech trybów pracy układu jednego: Eco, Normal, Sport i Indyvidual, a w wersjach z napędem 4Drive dodatkowo Offroad i Snow.

Ceny nowej Ateki poznamy w najbliższych dniach, ale nie powinny one znaczące odbiegać od dotychczasowego wcielenia modelu, za którego trzeba zapłacić minimum 87 200 zł w przypadku bazowej odmiany Reference 1.0/115 KM lub 108 900 zł za 1.5/150 KM Style.