Gama ta tworzy również podstawę nowej oferty układów napędowych do autobusów i autokarów Scania, która zostanie wdrożona w końcu tego roku.

Silniki Euro 3 pozostaną najlepszym rozwiązaniem na wielu rynkach co najmniej do roku 2010. Norma Euro 4 zacznie obowiązywać w Europie zachodniej od października 2006. Mimo, iż norma Euro 5 wejdzie dopiero w październiku 2009 roku, już teraz zainteresowanie silnikami spełniającymi tę normę jest duże, ze względu na korzystne ulgi w opłatach drogowych i podatkach, obowiązujące w niektórych krajach.

Flagową jednostką nowej gamy silników Scania jest silnik V8 - najmocniejszy silnik na rynku oferujący unikalne połączenie potężnej mocy i wysokiego momentu obrotowego. Wszystkie nowe silniki odznaczają się lepszymi własnościami trakcyjnymi. W połączeniu z nową gamą skrzyń biegów oraz układami Scania Retarder i Scania Opticruise, klienci mogą otrzymać optymalną specyfikację układu napędowego do każdego rodzaju transportu.

Prestiżowe układy napędowe z silnikami V8 - 620 KM, 580 KM, 560 KM i 500 KM

Najmocniejszy z nowych silników Scania V8 dostępny jest w wersjach o mocy 620 (3.000 Nm), 580, 560 i 500 KM. Wysoki moment obrotowy jest dostępny w szerokim i użytecznym zakresie obrotów, co zapewnia nadzwyczajne własności trakcyjne i świetną zdolność pokonywania wzniesień. Zarówno silnik Euro 3 o mocy 580 KM oraz silnik Euro 4 o mocy 560 KM produkują moment obrotowy rzędu 2700 Nm, dzięki czemu wybór dotyczy wyłącznie poziomu emisji spalin, a nie osiągów. Silnik o mocy 500 KM wytwarza moment obrotowy rzędu 2400 Nm w wersji Euro 3 i Euro 4 lub rzędu 2500 Nm w wersji Euro 5.

Jednostki napędowe 11/12 litrowe osiągają moc 470, 420, 380 lub 340 KM. Zmiana pojemności z 11 na 12 litrów w przypadku Euro 4 przyczyniła się do podwyższenia użytecznego momentu obrotowego o 100 Nm w silnikach o mocy 340 KM i 380 KM.

Wdrożony w 2004 roku, nowy 5-cylindrowy silnik 9-litrowy (310, 270 i 230 KM) cieszy się już świetną reputacją pod względem własności trakcyjnych i wytrzymałości. Mimo niewielkich wymiarów, silnik ten odznacza się charakterystyką porównywalną z większymi silnikami Scania, wytwarzając duży moment obrotowy na niskich obrotach. Zapewnia to wygodną jazdę przy minimalnej potrzebie zmiany biegów i z zachowaniem świetnej charakterystyki zużycia paliwa.