Ponieważ waga podwozia jest stała, to jedynym sposobem na zwiększenie ładowności jest zmniejszenie ciężaru zabudowy. Dzięki współpracy z firmami takimi jak Ruukki i SSAB, KH-KIPPER ma możliwość stosowania cieńszych i przez to lżejszych materiałów, które zapewniają odpowiednią żywotność zabudowy.

W przypadku produkcji zabudów do dwuosiowych samochodów ciężarowych ograniczeniem jest stały ciężar dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu - do 18 ton. Do tej pory do konstrukcji zabudowy małych wywrotek wykorzystywane były blachy o grubości 5 milimetrów (podłoga) i 3 milimetrów (burty). Dzięki zastosowaniu blachy trudnościeralnej Raex/ Hardox można było zmniejszyć grubość wykorzystanych materiałów o 1 mm, zarówno jeśli chodzi o podłogę, jak i burty. Oznacza to, że masa zabudowy została obniżona o 13%, czyli o 200 kilogramów, i o tyle samo wzrosła ładowność pojazdu. Przy masie całkowitej kompletnej wywrotki 7200 kg, ładowność wynosi 10800 kg, czyli 60% dopuszczalnej masy całkowitej. Jest to współczynnik osiągany w przypadku zabudowy aluminiowej, która jednak charakteryzuje się dużo mniejszą żywotnością. Przy pustych przejazdach, które są częste dla tego rodzaju pojazdów, niższa waga kompletnego pojazdu daje również zauważalną oszczędność w niższym poziomie zużycia paliwa. Zastosowanie materiałów trudnościeralnych pozwoliło zwiększyć wytrzymałość zabudowy na uderzenia punktowe. A dzięki znacznie większej odporności na ścieranie blach Raex/Hardox, żywotność konstrukcji wzrosła przynajmniej dwukrotnie.

Standardem jest już to, że zabudowy KHKIPPER do samochodów 3- i 4-osiowych są wykonane z materiałów trudnościeralnych Hardox/Raex oraz Domex/Optim. W 2011 roku firma KH-KIPPER opracowała nowy model wywrotki tylnozsypowej W1C, która stanowi udoskonaloną wersję klasycznej kwadratowej wywrotki na 3- i 4-osiowych podwoziach ze wzmocnieniami bocznymi w postaci tzw. szpant. Skrzynię wyróżnia nowoczesna konstrukcja z przegięciami zamiast wzmocnień. Uzyskanie odpowiedniej wytrzymałości i trwałości było możliwe dzięki zastosowaniu na burtach stali trudnościeralnej Raex/Hardox.

Z uwagi na dużą odporność stali Raex/ Hardox na ścieranie i uderzenia punktowe możliwe jest wykonanie skrzyni W1C ze stali o mniejszej grubości. Na każdym milimetrze oszczędzamy - ok. 140 kg na samych burtach bocznych, ok. 25 kg na burcie tylnej, ok. 30 kg na ścianie przedniej, ok. 100 kg na podłodze. W sumie daje to oszczędność ok. 300 kg.

Mniejsza liczba wzmocnień oraz cieńsza blacha w stosunku do zwykłych stali to oszczędność wagi, a co za tym idzie większa ładowność pojazdu.

Materiały trudnościeralne zapewniają większą odporność na korozję. Nawet jeśli lakier został uszkodzony, rdza nie przenika do wewnątrz. Wynika to z lepszego składu i struktury materiału. Jest to istotne zwłaszcza poza sezonem, kiedy ciężarówki są rzadziej używane.