Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
Ogłoszenia
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Technika jazdy

Technika jazdy

Nauka jazdy - Czyli Uwaga! L-ka na drodze
Auto Świat

Nauka jazdy - Czyli Uwaga! L-ka na drodze

Jak działa ABS i ESP?
Auto Świat

Jak działa ABS i ESP?

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Gry komputerowe mogą być witrualną szkołą jazdy
Auto Świat

Gry komputerowe mogą być witrualną szkołą jazdy

Czy najnowszą technikę komputerową można wykorzystać do poprawy swoich umiejętności prowadzenia samochodu? Przynajmniej na początku taka próba nie zaszkodzi. I jeszcze jest przy tym sporo doskonałej zabawy!Jazda na trasie: praca – dom– praca – dom, a gdy spadnie śnieg, próby omijania kartonu po telewizorze na pustym parkingu przed supermarketem. Czy w ten sposób naprawdę można nauczyć się, jak radzić sobie w trudnej sytuacji na drodze? Są jeszcze szkoły bezpiecznej jazdy, ale takie szkolenia trwają kilka godzin, po czym nieużywane umiejętności zanikają i gdy już dojdzie do niebezpiecznej sytuacji, większość kierowców nie wie, jak powinna się zachować. Tymczasem za kilkaset złotych można kupić kierownicę wraz z pedałami i skrzynią biegów, którą podłączymy do domowego komputera lub konsoli do gier.

Napoje energetyczne za kierownicą - czy to naprawdę turbodoładowanie dla kierowcy?
Auto Świat

Napoje energetyczne za kierownicą - czy to naprawdę turbodoładowanie dla kierowcy?

Napoje energetyzujące, przeciwdziałając zaśnięciu, wspomagają nasze bezpieczeństwo. Czy jednak są całkowicie obojętne dla naszego zdrowia?.

Auto zbyt inteligentne! Wszystko o elektronicznych asystentach kierowcy
Auto Świat

Auto zbyt inteligentne! Wszystko o elektronicznych asystentach kierowcy

Wciąż przybywa elektronicznych pomocników kierowcy. Za kilka lat już auta klasy średniej będą w stanie naprawić większość jego błędów

Nowe systemy bezpieczeństwa Continentala
Auto Świat

Nowe systemy bezpieczeństwa Continentala

Niedługo samochód będzie wiedział o zagrożeniach wcześniej niż prowadzący go kierowca.

Wszystko o airbag'ach i pasach bezpieczeństwa
Auto Świat

Wszystko o airbag'ach i pasach bezpieczeństwa

Airbag, pasy bezpieczeństwa - Odpowiadamy na najczęściej pojawiające się pytania o zasady działania poduszke powietrznych

Miga, ale nie ostrzega dźwiękiem
Auto Świat

Miga, ale nie ostrzega dźwiękiem

Na pytanie, co to jest pojazd uprzywilejowany, wielu z nas odpowie, że to karetka lub straż. Czy na pewno?

Bezpieczeństwo za kierownicą - Pomyśl, zanim będzie za późno
Auto Świat

Bezpieczeństwo za kierownicą - Pomyśl, zanim będzie za późno

Utrzymuj bezpieczny odstęp od auta z przodu, a zawsze bezpiecznie zahamujesz!Mimo że właściwy odstęp to podstawa bezpiecznej jazdy, "siadanie na ogonie" poprzedzającego samochodu jest niezwykle modne. Z reguły poganiamy jadących przepisowo kierowców światłami. Czy zdajemy sobie sprawę z niebezpieczeństwa, jakie niesie ze sobą takie postępowanie? Jeżeli ryzykujemy świadomie, to możew ogóle nie powinniśmy siadać za kierownicą... Pan Janusz jechał swoim terenowym Mitsubishi do pracy. Był już nieco spóźniony, więc prowadził szybko i agresywnie, przeskakując z pasa na pas, aby pozornie zyskać na czasie. Nie włączał przy tym kierunkowskazów, konsekwentnie realizując wizerunek "drogowego macho". W pewnym momencie znalazł się na środkowym pasie ruchu.

Pomyśl, zanim będzie za późno
Auto Świat

Pomyśl, zanim będzie za późno

Mimo że właściwy odstęp to podstawa bezpiecznej jazdy, "siadanie na ogonie" poprzedzającego samochodu jest niezwykle modne. Z reguły poganiamy jadących przepisowo kierowców światłami.

Widoczność nie ma ceny
Auto Świat

Widoczność nie ma ceny

Wielu kierowców nie waha się zainwestować znacznych kwot w dodatkowe oświetlenie samochodu. Dużo mniejszym kosztem można poprawić widoczność, dbając o to, by auto miało sprawnie działające wycieraczki

Kiedy kierunkowskaz może dezorientować?
Auto Świat

Kiedy kierunkowskaz może dezorientować?

Jeżeli omijając nieprzepisowo zaparkowane auta, musimy wjechać na przeciwległy pas ruchu, to w myśl przepisów powinniśmy użyć kierunkowskazu. Czy jednak zawsze będzie to rozsądne zachowanie? Oto przykład sytuacji, z którą kierowcy spotykają się wielokrotnie.

Co z tą linią?
Auto Świat

Co z tą linią?

Czy zdarzyło ci się zawahać, kiedy musiałeś dokonać wyboru: albo pojadę za wszelką cenę zgodnie z przepisami i podejmę ryzyko zderzenia czołowego, albo bezpiecznie ominę zagradzającą mi przejazd przeszkodę, na moment przekraczając ciągłą linię? Na pewno. Prowadząc auto, spotykasz się często z podobnymi dylematami.

Czyja to wina?
Auto Świat

Czyja to wina?

Dziś kolejna sprawa, która zbulwersowała naszego Czytelnika. Oto fragment listu: "Skręcam w lewo z drogi podporządkowanej.

Nie oślepiaj innych!
Auto Świat

Nie oślepiaj innych!

W nocy wszystko dzieje się szybciej. Takie przynajmniej wrażenie ma kierowca: prędkość, mimo identycznego wskazania prędkościomierza, wydaje się większa.

Kto postawił te znaki?
Auto Świat

Kto postawił te znaki?

Skrzyżowanie powinno być tak zaprojektowane, by zapewniało bezpieczny przejazd. Kierowca musi mieć możliwość podjęcia jednoznacznej decyzji o tym, czy może już ruszyć, czy też powinien czekać.

Dziwny skręt w lewo...
Auto Świat

Dziwny skręt w lewo...

Zdarzają się kolizje, których przyczyną nie jest nieprzestrzeganie przepisów, lecz stosowanie się do nich bez względu na okoliczności. Przykład to omijanie zaparkowanego pojazdu, które zmusza nas do najechania na linię ciągłą - często kierowcy jadą na przysłowiowe milimetry, ryzykując oberwanie lusterek, bo boją się wjechać na linię ciągłą.

I po co było wyprzedzać?
Auto Świat

I po co było wyprzedzać?

Szybkie dotarcie do celu podróży to nie sprytne wciskanie się pomiędzy inne pojazdy z jednoczesną zmianą pasów ruchu slalomem. Tak jeżdżą zwykle ci, którzy nie potrafią płynnie prowadzić i swoje braki nadrabiają chamstwem i wpychaniem się przed innych.

Ciężarówki - Pamiętaj o respekcie!
Auto Świat

Ciężarówki - Pamiętaj o respekcie!

Nawet najlepszy kierowca ciężarówki nic nie poradzi, jeżeli w złych warunkach drogowych nagle zahamujesz przed nią osobowym autemPadał deszcz. Było zimno, ale kilka stopni powyżej zera pozwoliło uniknąć gołoledzi. Warunki trudne, ale nie bardzo trudne. Nie padał śnieg, nie było też mgły - i cóż z tego, skoro polscy kierowcy i tak znaleźli sposób na doprowadzenie do kolizji... Prawym pasem ruchliwej drogi jechała duża ciężarówka z naczepą pełną skrzynek z napojami. Jej kierowca przestrzegał przepisów, starając się utrzymywać odpowiednio bezpieczny odstęp od poprzedzającego samochodu. Niestety, co kilkanaście, kilkadziesiąt sekund pojawiał się kierowca o tak nieokiełznanym temperamencie, że musiał koniecznie zająć miejsce w luce przed ciężarówką.

Bezpieczeństwo za kierownicą - Cel: uniknąć zagrożenia
Auto Świat

Bezpieczeństwo za kierownicą - Cel: uniknąć zagrożenia

Samochody są prowadzone przez ludzi i najlepsza elektronika nie zagwarantuje podróżującym 100-procentowego bezpieczeństwa. Okazuje się jednak, że wielu groźnych sytuacji pomoże uniknąćZe statystyk wynika, że ponad 1/3 wszystkich wypadków drogowych to uderzeniew tył samochodu. Wiele z nich - 80 proc. zderzeń i 65 proc. wszystkich niebezpiecznych sytuacji - powodowanych jest zmianami w płynności ruchu lub chwilową nieuwagą kierowcy.Aby zmienić te statystyki i poprawić bezpieczeństwo ruchu, Volvo opracowało nowatorski system ostrzegania o potencjalnej kolizji z funkcją automatycznego hamowania (Collision Warning with Auto Brake).

Pamiętaj o respekcie!
Auto Świat

Pamiętaj o respekcie!

Padał deszcz. Było zimno, ale kilka stopni powyżej zera pozwoliło uniknąć gołoledzi.

Włączając się do ruchu
Auto Świat

Włączając się do ruchu

Kierowca włączający się do ruchu ma obowiązek zachowania szczególnej ostrożności, a także ustąpienia pierwszeństwa wszystkim innym uczestnikom ruchu" - prosty przepis, a sprawia tyle problemów. Dlaczego? Przede wszystkim wielu kierowców w ogóle nie wie, czym jest włączanie się do ruchu. A pozostali, którzy to wiedzą, miewają poważny kłopot z określeniem, których sytuacji ten przepis dotyczy. Pan Grzegorz miał prawo jazdy od ponad 30 lat. Nieźle panował nad autem, nie popełniał poważniejszych błędów, prowadząc swoje Clio. Niestety, jego codzienne podróże opierały się w znacznej mierze na jeździe "na pamięć".

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.