- Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet - nadwozie
- Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet - silnik
- Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet - prowadzenie
- Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet - koszty
- Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet - to nam się podoba
- Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet - to nam się nie podoba
- Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet - naszym zdaniem
Fani offroadu nie są pocieszeni, bo Vitara produkowana od 2015 r. nie jest już terenówką, lecz miejskim crossoverem. Nie ma ramy ani reduktora, są za to: napęd 4x4, doładowany benzyniak i 6-stopniowy „automat”. Sprawdźmy zatem, czy jest sens wydawać na nią 102 900 zł. Nadwozie.
Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet - nadwozie
Vitara w bogatszej wersji S za sprawą kilku detali stylistycznych atrakcyjnie wygląda. Wysoko umieszczony fotel ułatwia wsiadanie i gwarantuje kierowcy dobrą widoczność. Z przodu nie brakuje przestrzeni. Z tyłu jest nieco gorzej, choć dwie dorosłe osoby nie będą narzekać. Dzięki ustawianej na dwóch poziomach podłodze mamy bardziej funkcjonalny kufer (375 l).
Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet - silnik
Doładowany benzyniak już od niskich obrotów spontanicznie reaguje na gaz i nie jest paliwożerny (średnio w teście 7 l/100 km). Dynamicznej jeździe sprzyja także szybko przełączający „automat”. Napęd AllGrip (4x4) przyda się zimą i na śliskim. Ci, którzy planują jeździć głównie po mieście, mogą sobie go darować, zaoszczędzą wówczas 10 000 zł.
Silnik: typ/cylindry/zawory | t.benz./R4/16 |
Pojemnośc skokowa | 1373 cm3 |
Moc maksymalna | 140 KM/5500 obr./min. |
Maks. moment. obrotowy | 220 Nm/1500-4000 obr./min. |
Skrzynia biegów/napęd | aut. 6-biegowa/4x4 |
Prędkość maksymlana | 200 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 10,2 s |
Średnie spalanie testowe | 7,0 l/100 km |
Średnie spalanie producenta | 5,5 l/100 km |
Pojemność bagażnika | 375-1120 l |
Długość/szerokość, wysokość | 4175/1775/1610 mm |
Rozstaw osi | 2500 mm |
Masa własna/ładowność | 1235 kg/495 kg |
Cena testowanej wersji | 102 900 zł |
Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet - prowadzenie
To najsłabszy punkt Vitary. Precyzję układu kierowniczego moglibyśmy zaakceptować, ale już to, że kierownica nie wraca do pozycji „na wprost” po wyjściu z zakrętu i dodaniu gazu – niekoniecznie. Przeszkadzało nam także, że podczas jazdy po nierównościach do kierownicy docierały drgania, a pasażerami mocno wstrząsało. Kilkakrotnie bez powodu włączyła się funkcja ostrzegająca przed ryzykiem kolizji, a na łuku raz bez potrzeby zostały uruchomione hamulce.
Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet - koszty
Vitara 1.6 ma atrakcyjną cenę (od 61 900 zł), ale wersja z silnikiem 1.4 (od 85 900 zł) jest już kosztowna.
Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet - to nam się podoba
Dynamika silnika, „automat” przewidujący zachowania kierowcy, przestronne wnętrze.
Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet - to nam się nie podoba
Mało komfortowe zawieszenie, słaba precyzja ukł. kierowniczego, zawodzi elektronika.
Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet - naszym zdaniem
W sumie nowoczesny, zgrabny, a do tego funkcjonalny samochód z naprawdę fajnym napędem, a jednak pod względem precyzji prowadzenia i sposobu amortyzacji nierówności znacznie odstający od rywali.
Galeria zdjęć
Vitara produkowana od 2015 r. nie jest już terenówką, lecz miejskim crossoverem.
Vitara 1.4 jest dostępna wyłącznie w bogatszej wersji S (od 85 900 zł). „Automat” kosztuje 7000 zł, a napęd 4x4 – dodatkowe 10 000 zł.
Multimedia z nawigacją mają funkcję MirrorLink/Apple CarPlay, pozwalającą korzystać ze smartfona na ekranie
Napęd AllGrip (4x4) przyda się zimą i na śliskim. Ci, którzy planują jeździć głównie po mieście, mogą sobie go darować, zaoszczędzą wówczas 10 000 zł.
Multimedia z nawigacją mają funkcję MirrorLink/Apple CarPlay, pozwalającą korzystać ze smartfona na ekranie
Fotele są poprawne. W teście układ ostrzegający przed kolizją szwankował.
Z tyłu jest nieco gorzej, choć dwie dorosłe osoby nie będą narzekać.
Bagażnik o pojemności 375 l to dobra wartość jak na miejskiego crossovera. Plus za podwójną podłogę.
Vitara w bogatszej wersji S za sprawą kilku detali stylistycznych atrakcyjnie wygląda.
W sumie nowoczesny, zgrabny, a do tego funkcjonalny samochód z naprawdę fajnym napędem, a jednak pod względem precyzji prowadzenia i sposobu amortyzacji nierówności znacznie odstający od rywali.
Vitara 1.6 ma atrakcyjną cenę (od 61 900 zł), ale wersja z silnikiem 1.4 (od 85 900 zł) jest już kosztowna.