Auto Świat Testy Testy nowych samochodów BMW 120d xDrive – mocny gracz wśród kompaktów | TEST

BMW 120d xDrive – mocny gracz wśród kompaktów | TEST

Niemiecka marka zawsze utożsamiana była z wygodnymi, szybkimi i luksusowymi limuzynami. Jednak tak jak każdy szanujący się producent, także BMW poszerzyło swoją ofertę o małe modele, które jednak oferują najwyższy standard.

BMW 120d xDrive
Zobacz galerię (14)
Materiały prasowe
BMW 120d xDrive

Doskonałym przykładem może być BMW serii 1 z czterocylindrowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 190 KM i 8-stopniowym automatem Steptronic oraz napędem na cztery koła. Śmiało można powiedzieć, iż to auto ma wszystko, co do szczęścia potrzeba, ale za te wszystkie przyjemności trzeba niemało zapłacić. W ofercie jest wiele możliwości, które pozwolą na indywidualizację auta. Oto niektóre wybrane przykłady: Pakiet Convenience Plus (m.in. diodowe reflektory ze spryskiwaczem, asystent świateł drogowych, klimatyzacja automatyczna,czujniki parkowania) – 11 748 zł, skóra Dakota – 7 117 zł, systemy asystujące kierowce – 2 328 zł, asystent parkowania – 671 zł, lusterka zewnętrzne składane elektrycznie z funkcją parkingową – 2 193 zł, kamera cofania – 1 791 zł, regulator prędkości z funkcją hamowania – 1 925 zł. Możemy także zrezygnować z emblematu modelu, za co producent życzy sobie 320 złotych.

Jest więc w czym wybierać. Chociaż to małe BMW, ale możemy mieć w nim prawie identyczne wyposażenie jak w „dorosłych” sedanach i modelach SUV, dostępnych w aktualnej ofercie niemieckiej marki.

Czy zatem warto tyle płacić? BMW, to marka prestiżowa, która ma już swoją ugruntowaną pozycję na rynku. Mały, kompaktowy model, to co prawda nie wygodna limuzyna, ale zawsze BMW. Pod wieloma względami nie tylko konkuruje, ale także wygrywa porównanie ze zbliżonymi modelami innych marek. Przykładem może być porównanie z Infiniti Q30 2.2d AWD i Mercedesem A220d 4MATIC. BMW otrzymało najwyższe oceny za m.in. widoczność, fotele i pozycję kierowcy oraz ergonomię obsługi. Także najwyższe oceny otrzymał silnik wysokoprężny BMW, który oferuje z całej trójki, najlepsze przyspieszenie i elastyczność.

Natomiast BMW 120d xDrive przegrywa ceną po doposażeniu i utratą wartości.

Jazda małym BMW dostarcza jednak dużo przyjemności. Silnik wysokoprężny z napędem na cztery koła i ośmiostopniową przekładnią automatyczną, to niemalże idealny zestaw. W ruchu miejskim nie mamy konkurentów, gdy zmieni się światło na skrzyżowaniu. Nasza „beemka” startuje jak rakieta. Jednak dynamiczna jazda, to jednocześnie większy apetyt na olej napędowy, którego średnie zużycie nie zeszło poniżej 8 l/100 kilometrów.

Na wysoką ocenę zasługuje wiele elementów wnętrza pojazdu. Fotele kierowcy i pasażera dobrze trzymają na zakrętach i zapewniają odpowiedni komfort podczas dłuższej jazdy. Kierowca nie ma problemów z obsługą urządzeń pokładowych, których przyciski i dźwignie umiejscowiono w dostępnych na wyciągnięcie ręki miejscach.

Znacznie gorzej mają pasażerowie zajmujący miejsca w drugim rzędzie, gdyż dla nich już nie udało się konstruktorom tego modelu wygospodarować zbyt wiele miejsca. Przy maksymalnym przesunięciu przednich foteli, na nogi pasażerów nie pozostaje już zbyt wiele miejsca.

Bagażnik o pojemności 360 litrów, może być po złożeniu oparć tylnych siedzeń powiększony do 1200 litrów. Nie sa to co prawda rekordowe parametry, ale i też ta „beemka” nie jest minivanem.

BMW 120d xDrive – podsumowanie

Kompakt BMW może dać właścicielowi wiele radości. Chociaż nie jest to tanie auto, ale też trzeba mieć świadomość, że jest to model premium, kierowany do określonej grupy użytkowników. Ma niezawodny i nowoczesny system napędowy, dobry komfort na przednich fotelach i przyjemną obsługę, z której każdy kierowca powinien być zadowolony. Ze względu na ograniczone miejsce na tylnych siedzeniach, to zdecydowanie auto dla dwóch dorosłych osób, bo już czwórka pasażerów z ograniczonego komfortu z całą pewnością nie będzie zadowolona.

BMW 120d xDrive - podstawowe dane

Pojemność skokowa i rodzaj silnika 1995 cm3, R4, diesel TwinPower Turbo
Moc 190 KM przy 4000 obr./min
Moment obrotowy 400 Nm przy 1750-2500 obr./min
Skrzynia biegów i napęd 8-biegowy automat, napęd na cztery koła
Prędkość maksymalna 222 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 6,8 s
Średnie zużycie paliwa (wg. producenta) 4,7 l/100 km
Długość4329 mm
Szerokość1765 mm
Wysokość1421 mm
Pojemność bagażnika360/1200 l
Pojemność zbiornika paliwa52 l
Masa własna 1530 kg
Cena Od 155 100 zł
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków