Nas w BMW Z4 najbardziej kręci silnik. Nie dość, że ma świetne osiągi, to w dodatku rewelacyjnie brzmi. Od 2,5 do 4 tys. obr./min dysponuje stałą wartością momentu obrotowego (315 Nm), która zapewnia mu świetną elastyczność na każdym biegu. Po przekroczeniu tego zakresu silnikowi też nie brakuje tchu, a do uszu kierowcy dociera soczysty dźwięk 6-cylindrowego motoru. Co ciekawe, 265-konna jednostka spala zaledwie 10,5 l/100 km.
Podwozie Z4 dostosowano do sportowego charakteru samochodu
BMW Z4 jeździ po zakrętach jak przyklejone, ale do czasu. Zbyt szybkie wjechanie w zakręt (z wyłączonym ESP) wywołuje lekką podsterowność, która po wciśnięciu pedału gazu zmienia się w nadsterowność. Niebezpieczne? Wcale nie! Tak właśnie powinno zachowywać się tylnonapędowe coupé z mocnym silnikiem. Kierowcy o przeciętnych umiejętnościach także mogą zaznać sportowej jazdy i to w bezpieczny sposób. System kontroli stabilności DSC w BMW Z4 interweniuje skutecznie, ale z pewnym opóźnieniem. Takie zestrojenie "elektronicznego pomocnika" umożliwia lekkie, łatwe do opanowania uślizgi. Poza tym kierowca w każdej chwili może liczyć na skuteczny układ hamulcowy.
Coupé BMW to pojazd dla indywidualistów
Po pierwsze: jest drogie, po drugie: ma ciasne, dwumiejscowe wnętrze, po trzecie: oferuje niski komfort jazdy. Ale wszystkie te wady nie mogą wygrać z emocjami, jakie towarzyszą jeździe tym rasowym "sportowcem".
Przeczytaj również o BMW Z4: