Na początek na szosy wyjechał kompaktowy Caliber.Nadwozie/jakość. Zgodnie z reklamowym hasłem "Wszystko oprócz pokory" Dodge nie naśladuje żadnych stylistycznych wzorców znanych po tej stronie Atlantyku. To auto jest masywniejsze, bardziej kanciaste i muskularne. Jednym słowem: męskie. Przód z potężnym, w wersji SXT chromowanym grillem nosi dumnie rogate godło Dodge'a. Wysoko poprowadzona linia okien sprzyja poczuciu bezpieczeństwa podróżnych, ale zmniejszawrażenie przestronności i pogarsza widoczność. Na brak miejsca nikt nie powinien narzekać. Niezbyt pojemny bagażnik daje się na szczęście powiększyć. Plus za pomysłowe rozwiązania: chłodzony schowek, wyjmowaną, zmywalną podłogę bagażnika, pochylane oparcie tylnej kanapy. Układ napędowy/osiągi. Większemu i o 6 KM mocniejszemu z dwóch oferowanych u nas obecnie silników benzynowych na niskich obrotach brakuje tchu. Do żwawej jazdy konieczne jest mocne wdepnięcie pedału gazu, wtedy instalowany seryjnie w tej wersji bezstopniowy "automat" radzi sobie przyzwoicie, ale jeszcze lepiej, gdy skorzystamy z funkcji Autostick - ręcznego wyboru biegu. Dynamiczne poruszanie się okupione jest jednak dość wysokim zużyciem paliwa. Spokojniejsza jazda wymaga niewiele ponad 8 l/100 km.Układ jezdny/komfort.Zawieszenie zestrojono tak, by zapewnić podróżnym wysoki komfort. Druga strona medalu: podczas szybkiego pokonywania ostrych zakrętów nadwozie odczuwalnie się kołysze. Do pełnego poczucia bezpieczeństwa przyda się dostępne w opcji ESP. Koszty/bezpieczeństwo. Cena testowanej najbogatszej wersji wyposażeniowej SXT, choć o blisko 19 tys. wyższa od najtańszego Calibra 1.8 S, nadal nie jest wygórowana. Gdyby jeszcze potrzebne tu ESP było dostarczane seryjnie, można by ją wręcz uznać za korzystną. Zamiast bocznych poduszek Dodge oferuje seryjnie obszerne kurtyny powietrzne. + Oryginalna stylistyka nadwozia, przejrzysty kokpit, przestronne wnętrze, bogate wyposażenie seryjne, praktyczne detale (chłodzony schowek, zmywalna podłoga bagażnika itp.) - Mała (jak na gabaryty zewnętrzne) pojemność bagażnika, słaba dynamika silnika na niskich obrotach,przechyły nadwozia podczaas szybkiej jazdy po krętej drodze
Dodge Caliber 2.0 SXT - Niepokorny debiutant
Marka Dodge kojarzy się namz supersportowym Viperem albo monstrualnym pikapem Ramem. Amerykanie chcą jednak zdobywać europejskie rynki samochodami, które tu mają największe szanse na sukces.