Wygląd auta nie pozwala zapomnieć o jego amerykańskich korzeniach. Pomimo że samochód ma konkurować z VW Golfem, Peugeotem 307 czy Toyotą Corollą, to jest od nich znacznie potężniejszy. To zasługa wyższego nadwozia, które kształtem nawiązuje do pojazdów typu SUV, oraz wydatnych nadkoli. W sposób typowy dla aut zza oceanu karoseria ma niewielką powierzchnię szyb.Wnętrze okazuje się przestronne w obu rzędach siedzeń. Nie brakuje tu miejsca na nogi ani nad głowami. Podróż odbywa się na obszernych siedzeniach, które należycie podpierają z boku. Funkcjonalność podkreślają liczne schowki oraz miejsca na drobiazgi. Jak na auto sytuowane w segmencie kompaktów bardzo duży jest bagażnik, który mieści aż 525 l. Powiększenie go umożliwia asymetrycznie dzielona i składana kanapa.Dobre wrażenie we wnętrzu psują niestety twarde plastiki. Wyłożono nimi drzwi oraz deskę rozdzielczą. Wadą jest również ograniczona widoczność do tyłu. To wina szerokich słupków i dużych zagłówków.Trzy jednostki napędowe i trzy skrzynie biegówPodstawowy napęd Calibra stanowi 1,8-litrowy benzyniak o mocy 150 KM. To w zupełności wystarczy, by nadać autu zadowalającą dynamikę. Tylko o 6 KM więcej ma silnik 2-litrowy. Jednak w jego przypadku zastosowano bezstopniową skrzynię CVT. Zmiana przełożeń odbywa się tu szybko, co pozwala na uzyskanie dobrych przyspieszeń. W stosunku do bazowego silnika przewaga tej wersji uwidacznia się przede wszystkim podczas jazdy pozamiejskiej. Wyższy moment obrotowy uzyskiwany jest przy niższych obrotach niż w słabszym modelu, dzięki czemu lepsza jest elastyczność. Dla oszczędnych przewidziano 2-litrowego diesla o mocy 140 KM. Ten silnik to konstrukcja Volkswagena. Po rozruchu słychać charakterystyczny klekot, ale jednostka nie jest nadmiernie głośna. Samochód sprawnie się rozpędza, a 6-biegowa skrzynia pozwala na precyzyjne przełączanie. Wygodne jest sięganie do dźwigni przekładni, bo umieszczono ją na konsoli środkowej, a nie na tunelu pomiędzy fotelami.Zawieszenie auta jest wystarczająco sztywne, by zapewnić bezpieczne pokonywanie zakrętów, a jednocześnie w zadowalającym stopniu pochłania wyboje. Układ kierowniczy mógłby być precyzyjniejszy.Caliber trafi do sprzedaży w drugiej połowie czerwca, a cena podstawowej wersji ma być niższa od ceny Golfa.
Dodge Caliber - Wystrzałowiec
Fanom amerykańskich samochodów Dodge kojarzy się z legendarnym modelem Charger, sportowym Viperem czy potężnym pikapem Ram. Tymczasem w Europie marka zadebiutuje kompaktowym modelem Caliber.