Nadwozie/jakość
Wnętrze wersji Cosmo zdobią chromowane elementy. Wykonano z nich obwódki wskaźników i pokrycie konsoli środkowej. Auto wygodnie mieści czterech dorosłych pasażerów.
Trzy osoby z tyłu mogą podróżować tylko awaryjnie i na krótkich dystansach. Nadwozie jest zbyt wąskie, by kompletowi pasażerów zapewnić wystarczający komfort. Siedzenia są wygodne i dobrze zabezpieczają z boku podczas jazdy na zakręcie.
Bagażnik nie ma rekordowych wymiarów w klasie, ale bez problemu pomieści duże zakupy, a i urlopowy ekwipunek da się ulokować bez problemu. Przewiezienie większych rzeczy umożliwia składana asymetrycznie tylna kanapa. Niestety po złożeniu jej na podłodze pozostaje duży próg.
Układ napędowy/osiągi
Podwzględem ekonomiczności Corsa sprawdza się bardzo dobrze. Spalanie jest w tym modelu minimalnie niższe niż w samochodzie z ręczną przekładnią. Gorzej z dynamiką.
"Setkę" można osiągnąć dopiero po16 sekundach. Za słabe osiągi częściowo winę ponosi zautomatyzowana skrzynia biegów. Corsa z manualną przekładnią osiąga 100 km/h o półtorej sekundy szybciej.
Easytronic wyklucza konieczność operowania dźwignią, ale zmiana biegów odbywa się z lekkim opóźnieniem. Udaje się tego uniknąć podczas ręcznej zmiany.
Układ jezdny/komfort
Zawieszenie w zadowalającym stopniu tłumi nierówności. Jednocześnie tak je zestrojono, by auto nie zaskakiwało kierowcy nieprzewidzianym zachowaniempodczas szybkiego przejeżdżania łuków. Minusem jest niezbyt precyzyjny układ kierowniczy.
Koszty/bezpieczeństwo
Dobrą ochronę pasażerów podczas zderzenia potwierdził test Euro-NCAP, w którym samochód uzyskał cztery gwiazdki na pięć możliwych. Niestety za przyjemność jazdy oszczędnym dieslem z automatyczną skrzynią trzeba dużo zapłacić, a wyposażenie standardowe nie jest bogate.