Mazda 2 to typowa przedstawicielka klasy B, zaprojektowana z myślą o poruszaniu się w miejskim gąszczu – przyznajemy, że w takich warunkach sprawdza się znakomicie. Jeśli wybierzemy jaskrawozielony kolor, wyróżniający ją z tłumu podobnych aut, a całość dodatkowo przyprawimy zestawem spoilerów, składającym się z przedniego zderzaka, spoilerów bocznych oraz dachowego, otrzymamy miejskiego sportowca. Jest jedno ale: w praktycznym wnętrzu nie znaleźliśmy sportowych akcentów. Szkoda, bo nakładki na pedałach czy też białe tarcze zegarów oraz inkrustacje na kokpicie wyglądałyby ciekawie.
W Maździe 2 Sport najważniejszym elementem jest zespół napędowy, złożony ze 103-konnego silnika benzynowego o pojemności 1,5 l i manualnej, 5-stopniowej skrzyni biegów. Kilka lat temu takie parametry były wystarczające do tego, aby mieszczuch aspirował do grona aut usportowionych. Mazda pamięta te czasy i wspomnianą jednostkę oferuje jedynie w topowej wersji Sport. Czy słusznie? Jak najbardziej! Masa własna auta to niewiele ponad 1000 kg, więc możemy spodziewać się przyzwoitych osiągów: przyspieszenie 0-100 km/h w 10,4 s – konkurenci z podobnymi silnikami są znacznie wolniejsi.
„Dwójkę” można polubić za zwrotność, dzięki niej pokochacie też jazdę w mieście. Jeśli jednak oczekujecie komfortu, to możecie być zawiedzeni, gdyż zawieszenie zestrojono z myślą o bezpiecznym pokonywaniu zakrętów. Tu nie ma miejsca na kompromisy – jest twardo, za to na każdym łuku drogi auto prowadzi się pewnie, a dynamiczna jazda jest możliwa dzięki bardzo wydajnym hamulcom.
Mazda 2 w wersji Sport kosztuje 59 900 zł.W zamian otrzymamy bogato wyposażone auto (dopłaty wymaga tylko metaliczny lakier). W testach Euro NCAP „dwójka” otrzymała 5 gwiazdek.