Samochód emanuje mocą, wyglądem oraz brzmieniem silnika. Pod maską umieszczono prawdziwe "monstrum": 457-konną, widlastą "ósemkę", która pozwala osiągnąć 100 km/h w 4,5 s i jechać maksymalnie 250 km/h. Uzyskanie znakomitych osiągów możliwe jest dzięki superszybkiej, 7-biegowej skrzyni Speedplus G-Tronic. Przekładnia ma 3 tryby pracy: Comfort, Sport oraz Manual. W pierwszym zmiana biegów następuje automatycznie. W trybie sportowym również, przy czym o 30 procent szybciej. Przy opcji Manual kierowca sam zmienia przełożenia łopatkami w kierownicy lub drążkiem. Czas zmiany biegów jest wówczas o połowę krótszy niż przy ustawieniu trybu Comfort. Do sportowych osiągów auta dostrojono podwozie. Obniżono i utwardzono zawieszenie, wzmocniono układ hamulcowy oraz zastosowano przekładnię kierowniczą o mniejszym przełożeniu. Efekt modyfikacji jest zaskakujący. Samochód w całym zakresie prędkości znakomicie się prowadzi, a kierowca niezależnie od wykonywanych manewrów panuje nad autem. Pomocna w prowadzeniu jest także nowa elektronika. W AMG zastosowano ESP z trzema trybami pracy. Podstawowy zapewnia pełną stabilność nadwozia i właściwą trakcję kół. W trybie Sport działanie ESP jest celowo opóźnione tak, by kierowca mógł w bezpieczny sposób czerpać radość z ostrzejszej jazdy. Trzecie kliknięcie przycisku ESP powoduje jego całkowite odłączenie. Wówczas kierowca może liczyć tylko na swoje umiejętności i łut szczęścia. Napęd bowiem przekazywany jest na tylną oś.
Mercedes C 63 AMG - Eksploduje mocą
W styczniu 2008 roku w salonach Mercedesa pojawi się prawdziwa gwiazda. Najnowsze wcielenie klasy C, tym razem w sportowej wersji AMG, dostępne jako sedan i kombi.