Na rynek wjeżdża nowa generacja Klasy C. To ten model, który podoba się każdemu. I nie ważne czy patrzymy na niego pierwszy, czy sto pierwszy raz. Ze mną jest podobnie. Chciałem na siłę doszukać się wady, ale było bardzo trudno.

Nadwozie

Widać delikatne podobieństwa do W204, choć teraz nadwozie jest bardziej "umięśnione", ma zaokrąglony kształt, mocne cięcia. Całość jest dynamiczna i ze sportowym pazurem, idącym zgodnie z trendem i duchem Mercedesa.

Mercedes Klasy C
Mercedes Klasy C

Model jest również trochę większy: rozstaw osi zwiększył się o 80 mm, a całość wydłużyła się o 95 mm – teraz ma 46800 mm. Szerokość dostała od inżynierów 40 mm. W efekcie wnętrze jest bardziej przestronne, ale pasażerowie na tylnej kanapie mogą tego nie odczuć. Jeśli kierowca lub pasażer potrzebują dużo miejsca na nogi, z tyłu będziemy czuć klaustrofobicznie.

Wnętrze

Jeśli już mowa o wnętrzu, ciężko nie zauważyć prestiżu, do którego systematycznie przyzwyczaja nas Mercedes. Starannie dopasowana skórzana tapicerka, plastiki wycyzelowane (no, może przycisk otwierania i zamykania w drzwiach odbiega od całości. Choć to niewielki element, został zrobiony z taniego plastiku. A ten nie licuje ze skórzanymi obiciami).

Centralnie umieszczony panel sterowania, wzorowany na tabletach. Nad nim okrągłe wloty powietrza. Ciekawostką jest wyświetlacz head-up, zainspirowany technologią z myśliwców, dzięki któremu oglądamy istotne informacje wprost przed sobą, wyświetlane na przedniej szybie. Czytelne wskazówki nie zmuszają do odwracania uwagi od drogi.

Mercedes Klasy C
Mercedes Klasy C

Silniki

Nowością jest również niewielki silnik Diesla o pojemności 1,6 litra. W zależności od konfiguracji, turbodoładowany czterocylindrowy silnik generuje 115 lub 136 KM mocy z pojemności 1598 cc i zapewnia 280 lub 320 Nm momentu obrotowego.

Oprócz niego będziemy cieszyć się 2,2-litrowym czterocylindrowcem o mocy od 115 KM do 204 KM. Wśród benzyniaków będziemy mogli wybierać  w mocy od 156 do 245 KM.

Jazda

Właściwości jezdne są prawie nie do opisania. Zwrotny i dynamiczny i trzymający się drogi dokładnie tak, jak chce tego kierowca. Nie można liczyć na zaskoczenie na drodze, mimo usilnych naszych prób (w warunkach kontrolowanych, na torze). Przy dużych prędkościach chcieliśmy tego tylnonapędowca wprowadzić w poślizg, ale nafaszerowany systemami bezpieczeństwa, nie dał za wygraną i prowadził nas dokładnie tam, gdzie (nie)chcieliśmy. Jedyną wada, którą udało się dostrzec, to szeroki słupek B, mocno ograniczający widoczność kierowcy.

Opinie

Audiofilom z pewnością wpadnie w gust barwa dźwięku. Ciepła, ale agresywna, która z pewnością odnalazłaby się w domowym kinie pasjonatów dobrych brzmień. Nasza krótka przygoda z nową C Klasą pokazuje, że konkurencja może się mocno obawiać. Dynamiczna i futurystyczna sylwetka modelu, zrywa ze stereotypową nudą Mercedesa. Wyposażenie brane garściami z S Klasy, do tego cena podobna jak w BMW Serii 3 - w polskich salonach zaczyna się od 125 900 zł.