Mitsubishi ASX ma kompaktowe wymiary: długość 4,29 m, szerokość 1,77 m i wysokość 1,61 m oraz charakterystyczną dla modeli Mitsubishi stylistykę z przednią częścią nadwozia i grillem typu Jet Fighter nawiązującym do produkowanego przez koncern myśliwca F-2. Samo nadwozie auta jest zwarte i dynamiczne, a wystające nadkola, szersze listwy progowe i osłony pod zderzakami nadają mu uniwersalny, delikatnie off-roadowy charakter.
We wnętrzu modelu konstruktorzy położyli nacisk na jakość materiałów wykończeniowych i funkcjonalność. Przestronność jest typowa dla aut klasy kompakt, a pojemność bagażnika przy normalnym ustawieniu siedzeń wynosi 416 l. Warto zwrócić uwagę na możliwość regulacji kąta pochylenia oparcia kanapy – od 17 do 23 stopni. Tylne siedzenia można też całkowicie złożyć (oparcia dzielone w stosunku 40:60).
Deska rozdzielcza ma przejrzysty układ zegarów (okrągłe tarcze z chromowanymi obwódkami; podobnie jak w Outlanderze) i przełączników oraz dodające elegancji metalowe detale. W zależności od wersji w górnej części konsoli środkowej znajdziemy monochromatyczny wyświetlacz radioodtwarzacza lub system Mitsubishi Multi-Communication z nawigacją HDD, serwerem muzycznym oraz zestawem audio Rockford Fosgate.
Na liście wyposażenia mogą znaleźć się takie elementy jak: klimatyzacja sterowana manualnie lub automatycznie, czujniki deszczu, zmierzchu i parkowania, wielofunkcyjna kierownica, bezkluczykowe otwieranie i uruchamianie samochodu, elektroniczne wspomaganie układu kierowniczego, skórzana tapicerka, tempomat, elektryczna regulacja szyb i lusterek, panoramiczny szklany dach oraz reflektory ksenonowe Super-HiD Wide Vision. Systemy poprawiające bezpieczeństwo to m.in.: 7 poduszek powietrznych, ABS, układy aktywnej kontroli stabilności (ASC) i trakcji oraz wspomagania ruszania na wzniesieniu.
Zawieszenie ASX to w dużej mierze konstrukcja przeniesiona z Outlandera (przód kolumny MacPhersona, tył układ wielowahaczowy), wprowadzono jednak drobne modyfikacje związane z mniejszymi wymiarami i masą auta.
Crossover dostępny będzie w wersji z napędem na przód lub z elektronicznie sterowanym na cztery koła AWC oraz z benzynowym silnikiem (tylko 2WD) o poj. 1,6 l i mocy117 KM lub nowym dieslem 1.8 o mocy 150 KM. O ile ten ostatni trafi na rynek już w pierwszej fazie sprzedaży modelu, o tyle na wersję benzynową trzeba będzie poczekać do końca wakacji.
Wszystkie jednostki montowane w ASX seryjnie zostaną wyposażone w pełny pakiet niskoemisyjny ClearTec, poprawiający ich parametry ekologiczne. W jego skład wejdą: funkcja Automatic Stop&Go, filtr cząstek stałych typu closed-down, elektroniczne wspomaganie układu kierowniczego, system kontroli odzysku energii, tylne lampy diodowe o niskim zużyciu energii oraz opony o zmniejszonych oporach toczenia. Do przeniesienia momentu na koła silnik benzynowy wykorzysta 5-stopniową manualną skrzynię biegów, natomiast diesel przekładnię 6-stopniową. W późniejszym okresie Mitsubishi planuje powiększenie oferty modelu ASX o jeszcze jednego diesla o mocy 116 KM.