Jedyne zastrzeżenia dotyczą w zasadzie kultury pracy jednostki, bo zasilany pompowtryskiwaczami silnik Outlandera bywa po prostu głośny. Za to średnie spalanie na poziomie poniżej 7 l oleju napędowego na 100 km, zważywszy na gabaryty Outlandera i napęd na 4 koła, należy ocenić bardzo dobrze.
Zawieszenie sprawdza się na polskich drogach. Nierówności nie robią wrażenia na Outlanderze, które także na trasie zapewnia komfortową jazdę. Napęd na 4 koła z elektroniczną blokadą centralnego dyferencjału umożliwia swobodne poruszanie się w „lżejszym” terenie.
Outlander jest dobrze wykończony i oferuje przestronne wnętrze dla 5 pasażerów i ich bagażu (2 dodatkowe siedzenia umieszczono pod podłogą bagażnika). Przy standardowym ustawieniu foteli pojemność przestrzeni ładunkowej sięga 540 l , a po złożeniu tylnych siedzeń (prosty mechanizm wspomagany elektrycznie) do dyspozycji mamy już 1690 l.
W topowym pakiecie Instyle standard wyposażenia to m.in.: skórzana tapicerka, przednie, boczne i kurtynowe airbagi, układ stabilizacji toru jazdy ASTC i automatyczna klimatyzacja. Pakiet oklein nadwozia (Dakar) kosztuje 4,5 tys. zł.