Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Mitsubishi Outlander 2.0 DID: Nie szata zdobi auto

Mitsubishi Outlander 2.0 DID: Nie szata zdobi auto

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Silnik o pojemności 2,0 l to konstrukcja Volkswagena i w Mitsubishi Outlanderze spisuje się bez zarzutu. 140 KM radzi sobie dość swobodnie z ważącym ponad 1,7 tony autem i zapewnia dobre osiągi. Moment 310 Nm dostępny jest już od 1750 obr./min, dzięki czemu auto staje się elastyczne i dynamiczna jazda nie wymaga częstego operowania drążkiem 6-biegowej przekładni manualnej.

Mitsubishi Outlander 2.0 DID: Nie szata zdobi auto
Zobacz galerię (3)
Auto Świat
Mitsubishi Outlander 2.0 DID: Nie szata zdobi auto

Jedyne zastrzeżenia dotyczą w zasadzie kultury pracy jednostki, bo zasilany pompowtryskiwaczami silnik Outlandera bywa po prostu głośny. Za to średnie spalanie na poziomie poniżej 7 l oleju napędowego na 100 km, zważywszy na gabaryty Outlandera i napęd na 4 koła, należy ocenić bardzo dobrze.

Zawieszenie sprawdza się na polskich drogach. Nierówności nie robią wrażenia na Outlanderze, które także na trasie zapewnia komfortową jazdę. Napęd na 4 koła z elektroniczną blokadą centralnego dyferencjału umożliwia swobodne poruszanie się w „lżejszym” terenie.

Outlander jest dobrze wykończony i oferuje przestronne wnętrze dla 5 pasażerów i ich bagażu (2 dodatkowe siedzenia umieszczono pod podłogą bagażnika). Przy standardowym ustawieniu foteli pojemność przestrzeni ładunkowej sięga 540 l , a po złożeniu tylnych siedzeń (prosty mechanizm wspomagany elektrycznie) do dyspozycji mamy już 1690 l.

W topowym pakiecie Instyle standard wyposażenia to m.in.: skórzana tapicerka, przednie, boczne i kurtynowe airbagi, układ stabilizacji toru jazdy ASTC i automatyczna klimatyzacja. Pakiet oklein nadwozia  (Dakar) kosztuje 4,5 tys. zł.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki