Duży nacisk położono też na poprawę jakości wykończenia. Największą zaletą samochodu ma być jego zdolność poruszania się w każdym terenie. Japoński koncern jest w tej dziedzinie prawdziwym specjalistą, co potwierdzone zostało aż 11 zwycięstwami Pajero w Rajdzie Paryż-Dakar. Nowy model został wyposażony w wyrafinowany system napędu na 4 koła z elektronicznie sterowaną skrzynką rozdzielczą Super Select 4WD, która pozwala na dołączanie przedniego napędu podczas jazdy z prędkością do 100 km/h. Kierowca ma ponadto możliwość blokowania centralnego mechanizmu różnicowego, a w warunkach ekstremalnych także mechanizmu tylnej osi. W połączeniu z reduktorem jazda nawet w najtrudniejszym terenie nie powinna stanowić dla Pajero problemu.3 silniki, 2 skrzynieŹródłem napędu nowego Pajerobędą silniki wysokoprężne 3.2 DI-D o mocach 160 KM i 170 KM oraz zupełnie nowa, 6-cylindrowajednostka benzynowa o pojemności 3,8 l i mocy 250 KM. Silnik ten stosowany jest także w sportowym modelu Eclipse dostępnym na rynku amerykańskim. Diesle mogą współpracować z 5-biegową skrzynią ręczną lub 5-stopniowym "automatem". Ten ostatni standardowo oferowany jest w topowej odmianie 3.8 V6 i umożliwia sekwencyjną zmianę biegów w trybie Sport. Skrzynia ma także system utrzymywania przełożenia Adaptive Shift Control przydatny podczas zjazdów ze wzniesień. Wszystko, co niezbędne w standardzie Na polski rynek auto trafiło zaledwie dwa miesiące po oficjalnym światowym debiucie na salonie paryskim we wrześniu. Dostępne jest u nas w dwóch wersjach nadwoziowych: 3- i 5-drzwiowej oraz czterech wyposażeniowych: Invite, Intense, Intense+ i Instyle. W podstawowej standard obejmie m.in. ABS z EBD, system kontroli trakcji i stabilności ASTC, 17-calowe felgi aluminiowe, elektrycznie składane i podgrzewane lusterka boczne, przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne, odtwarzacz CD i MP3, automatyczną klimatyzację, termometr, komputer pokładowy i kompas. W wyższych znajdą się m.in. takie dodatki, jak 18-calowe alufelgi, lampy ksenonowe, zestaw audio firmy Rockford z 12 głośnikami, skórzana tapicerka siedzeń, tylna kamera cofania, a także ręczna klimatyzacja dla pasażerów siedzących z tyłu (tylko wersja 5-drzwiowa).
Mitsubishi Pajero - Profesjonalista
Mitsubishi Pajero to propozycja dla najbardziej wymagających klientów, którzy docenią zaawansowaną technologię oraz stonowaną, elegancką stylistykę nadwozia i wnętrza zdecydowanie odróżniającą auto od nieco "nadmuchanego" poprzednika. W zmianie designu dużą rolę odegrali zresztą sami klienci, którzy w cyklu przeprowadzonych badań opowiedzieli się za bardziej tradycyjnymi rozwiązaniami.