Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Mitsubishi Pajero Sport 3.0 V6 GLS - W teren na sportowo

Mitsubishi Pajero Sport 3.0 V6 GLS - W teren na sportowo

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Gdzie jest zapisane, że samochód terenowy musi mieć silnik Diesla, słabe osiągi i spartańską kabinę? Nigdzie. Dlatego właśnie Mitsubishi produkuje Pajero Sport. Dużą, wygodną terenówkę napędzaną mocnym silnikiem benzynowym.

Mitsubishi Pajero Sport 3.0 V6 GLS - W teren na sportowo
Auto Świat
Mitsubishi Pajero Sport 3.0 V6 GLS - W teren na sportowo

Nadwozie/wnętrze

Już na pierwszy rzut oka widać, że wersję Sport niewiele łączy z popularnym Pajero. Wizualne podobieństwo owszem istnieje, ale raczej do pikapa L200. Groźny wygląd podkreślają ciemne szyby i chromowane dodatki. Wewnątrz jest przestronnie, co zdradzają zresztą olbrzymie wymiary zewnętrzne. Z ciekawych gadżetów uwagę zwraca multimetr z trzema wskaźnikami. Pierwszy z nich to elektroniczny kompas, drugi woltomierz, a trzeci pokazuje ciśnienie oleju. Dla pasażerów tylnej kanapy przewidziano oddzielne sterowanie wentylacją, a dla kierowcy aż trzy schowki pod sufitem. Nie mniej atrakcji znajduje się w bagażniku, który również bogaty jest w różnego rodzaju zakamarki, podwójne podłogi itd.

Silnik/skrzynia biegów

Pod długą maską tego Mitsubishi pracuje równo silnik benzynowy V6 o pojemności 3 litrów. Jego bulgot obwieszcza dość bezpośrednio, że do czynienia mamy z jednostką nie byle jaką, bo aż 177-konną. Napęd przenoszony jest na oś tylną, a w razie potrzeby istnieje możliwość dołączenia osi przedniej przesuwając w kabinie dźwignię do pozycji 4H. Tę samą dźwignię można jeszcze przesunąć do pozycji 4L, która oznacza, że załączony został reduktor, bez którego nie może się obejść żadna prawdziwa terenówka. Osiągi Pajero Sport - jak sama nazwa wskazuje - są dobre. Prędkość maksymalna wynosi aż 175 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mu zaledwie 11,6 s. Zaledwie, bo chodzi tu o 1845-kilogramową prawie ciężarówkę, a nie zwykły samochód osobowy. W tej klasie to rzeczywiście dobry wynik.

Układ jezdny/bezpieczeństwo

Typowe dla samochodów terenowych zawieszenie. Oznacza to, że jest dość komfortowe na równej nawierzchni, ale na wyboistych drogach trzeba się liczyć z tym, że trzęsie. Wspomaganie pracuje tak wydajnie, że kierownicę można obracać jednym palcem, dzięki czemu parkowanie nie nastręcza trudności.

Komfort

Na równych drogach porównywalny z limuzyną, na dziurawych z samochodem miejskim.

Koszty

Samochody terenowe nie należą do najtańszych, a Pajero nie jest pod tym względem wyjątkiem.

Podsumowanie

Luksusowa terenówka równie dobra na autostradę jak i na bezdroża.

Ocena: 4

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: