Zapoczątkowana w 2004 roku przez Audi A6 „przewaga poprzez formę” (parafraza hasła reklamowego Audi „przewaga poprzez technikę”) powoli staje się nieaktualna. Nic więc dziwnego, że firma szykuje się do zmian. Wszystko ma być nowe, ale już na pierwszy rzut oka będzie widać, że to Audi. Typowe elementy pozostaną bez zmian: olbrzymi, jednolity grill i światła do jazdy dziennej nadające sylwetce agresywny wygląd. Oczywiście, taka stylistyka nie wszystkim musi przypaść do gustu, ale każdy, kto myśli o Audi, ma przed oczami właśnie te rzeczy i dlatego teraz wlot powietrza będzie jeszcze większy!

Nowe Audi A6 zostanie zaprezentowane w 2010 roku. Jednak pierwszym autem z nowym grillem będzie A7 Coupé, które latem przyszłego roku jako Sportback ma trafić na rynek. Na przełomie lat 2010/11 w ofercie pojawi się nowa limuzyna Audi A6. Produkcja jeszcze przestronniejszego niż obecnie Avanta rozpocznie się w maju 2011 r. Mniej więcej w tym samym czasie w Chinach wystartuje przedłużana wersja A6, która ze względu na zbyt niebezpieczne zbliżanie się do formatu A8 w Europie nie będzie w ogóle prezentowana.

W przeciwieństwie do aluminiowego A8 w nowym Audi A6 zobaczymy konstrukcję mieszaną. Ponieważ jednak mniejsza masa karoserii jest „neutralizowana” przez bogatsze wyposażenie, oszczędzać trzeba także  pod maską, gdzie razem z systemami rekuperacji (patrz apla) oraz Start&Stop współpracować mają wydajniejsze silniki. Oferta motorów 4-cylindrowych zostanie ograniczona do 170-konnego diesla i 180--konnej „benzyny”.

Za to przy V6 zobaczymy sporo nowości. Wzorem innych marek (np. BMW czy Mercedesa) Audi planuje ujednolicenie pojemności silników na dwóch poziomach: 2,5 oraz 3 litrów. W przypadku TDI Clean Diesel z tzw. Thermo-Managementem (patrz apla) maksymalna moc wyniesie 300 KM, a w silniku TFSI – 310 KM. Także sportowe wersje S6/S7 oraz RS6/RS7 podążają z duchem czasu: rozwiercony silnik V10 od Lamborghini zastąpią dwie jednostki V8 o mocach 400 i 550 KM.

Choć alternatywne napędy są ważne także dla Audi, to jednak system hybrydowy pojawi się najpierw w Q5. W autach ze wzdłużnie umieszczonym silnikiem za jakiś czas można się spodziewać mild hybrydy z elektrycznym agregatem przy skrzyni biegów. Zanim gotowy będzie system Plug-in-Hybrid z możliwością przejechania 50 km w pełnym trybie elektrycznym, trzeba będzie poczekać jeszcze 3-4 lata. Mercedes, Lexus i BMW są szybsze.