W 2001 roku Mitsubishi rozpoczęło sprzedaż crossovera o nazwie Outlander. Od tego czasu na całym świecie model ten znalazł 1,2 mln nabywców. Trzecia generacja auta doczekała się właśnie gruntownej modernizacji.

Odnowiony model najłatwiej poznać po przedniej części karoserii. Nowa, dynamiczna stylistyka przodu auta nosi nazwę Dynamic Shield. Łącznie z przestylizowanym tylnym zderzakiem, pasem podokiennym oraz chromowanymi listwami progowymi odpowiada za bardziej świeży wizerunek samochodu.

Outlander, dłuższy teraz o 4 cm, wydaje się szerszy, niższy i bardziej smukły w stosunku do wersji przedliftingowej. Zmiany zaszły również we wnętrzu. Nowe przednie fotele zapewniają wyższy komfort i lepsze podparcie boczne. Zdecydowanie poprawiły się też estetyka i jakość materiałów w kabinie pasażerskiej.

Outlander MY 2016 dzięki zastosowaniu stali o wysokiej odporności na odkształcanie ma sztywniejszą strukturę nadwozia. Z racji zmniejszenia wibracji i lepszego wygłuszenia w kabinie jest cicho nawet podczas jazdy z wyższymi prędkościami. Zmiany w przednim i tylnym zawieszeniu oraz modyfikacje elektrycznego wspomagania układu kierowniczego poprawiły stabilność samochodu i precyzję kierowania.

Modele na rok 2016 (od października w salonach) będą mogły być napędzane silnikami benzynowymi 2.0 o mocy 150 KM, dieslem 2.2, również 150-konnym, i 120-konnym benzynowo-elektrycznym PHEV. W wersjach z benzyniakiem 2.0 montowana jest obecnie nowa przekładnia CVT z przetwornikiem momentu obrotowego, która działa szybciej i bardziej liniowo.

W modelu PHEV zoptymalizowano natomiast układ sterowania systemem hybrydowym i zwiększono wydajność jednostek elektrycznych. W trybie jazdy z wykorzystaniem tylko silników elektrycznych PHEV ma zasięg 52 km. Wyposażenie wersji hybrydowej wzbogacono o: podgrzewanie kierownicy, ogrzewanie przedniej szyby, oświetlenie LED, a także gniazdo 12 V w bagażniku.

Nowe Mitsubishi Outlander - nasza opinia

Hybryda plug-in ma sens. Niewielu kierowców pokonuje codziennie dystans większy od jej maksymalnego zasięgu. Silniki elektryczne gwarantują ekonomiczność auta, a dodatkowy napęd spalinowy zapewnia autonomię jazdy.