Od 1982 roku na świecie sprzedanych zostało ponad 9,4 mln sztuk poprzednich generacji modelu. Nowa trafi do klientów w październiku i wiele wskazuje na to, że może liczyć na wielkie zainteresowanie. Swoboda i pełna energii stylistykaCorsa IV to właściwie dwa różne samochody. Wersja 3-drzwiowa ma bardzo dynamiczny charakter i stylizację sportowego coupé. Jest zgrabnym, zadziornym autem, które zwraca na siebie uwagę dużymi przednimi reflektorami, ostro opadającą linią okien i profilowanymi błotnikami nad tylnymi kołami. 5-drzwiowa jest bardziej stonowanai odróżnia sięod 3-drzwiowej minimalnie większą (o 24 mm) szerokością oraz kształtem tylnych świateł. Zgodnie z założeniami firmy inni też będą odbiorcy tych wersji. O ile pierwsza ma zachęcić głównie młodych ludzi przed 30, bez dzieci, ale czerpiących z życia pełnymi garściami i angażujących się w sportowe wyzwania, o tyle druga przeznaczona jest dla osób ceniących sobie wartości rodzinne i często podróżujących z dziećmi. Możliwość wyboru spośród kilku wzorów tapicerek, kolorów obić drzwi, kokpitu i nadwozia oraz kół w rozmiarze od 14 do 17 cali pozwala na dopasowanie samochodu do indywidualnych gustów. Corsa jest też jedynym modelem w segmencie, który może mieć elementy deski rozdzielczej pokryte lakierem do fortepianów.Mały Opel wyróżnia się bogatą listą wyposażenia seryjnego i opcjonalnego. Na uwagę zasługuje nowatorski system Flex-Fix dostępny w obydwu wersjach nadwoziowych. Składa się on ze zintegrowanych z tylnym zderzakiem, specjalnych, wysuwanych uchwytów, które umożliwiają bezpieczny transport dwóch rowerów. Innym przydatnym rozwiązaniem jest podłoga DualFloor mocowana na dwóch wysokościach w bagażniku. W pozycji górnej po złożeniu oparć tylnej kanapy (dzielona asymetrycznie 60:40) tworzy z nimi płaską powierzchnię załadunkową. W dolnej powiększa pojemność bagażnika, która w zależności od ustawienia siedzeń sięga od 285 do 1100 l. Na komfort użytkowania mają wpływ m.in. podgrzewana kierownica (opcja po raz pierwszy oferowana w tej klasie), automatyczna klimatyzacja, jeden z 5 modeli odtwarzaczy audio, systemy nawigacyjne z czytnikami płyt CD i DVD z kolorowym monitorem w konsoli środkowej oraz interfejs Bluetooth umożliwiający bezprzewodowe podłączenie telefonu komórkowego. Elektroniczny kluczyk (opcja) pozwala zapisaćulubione ustawienia systemu audio-informacyjnego i klimatyzacji dla maksymalnie 5 różnych użytkowników - po uruchomieniu silnika przez daną osobę indywidualne preferencje wczytywane są automatycznie przez system CANBUS.Wszechstronne bezpieczeństwoWszystkie systemy bezpieczeństwa zastosowane w Corsie Opel określa nazwą SAFETEC. W ich skład wchodzą w zależności od wersji m.in.: ABS, ESP z funkcją kontroli podsterowności, wykrywaniem spadku ciśnienia w oponach i wspomaganiem ruszania pod górę, układ wspomagania hamowania na zakrętach CBC, przednie i boczne airbagi, kurtyny powietrzne, aktywne zagłówki, reflektory adaptacyjne ze światłami halogenowymi i światłem "zakrętowym" włączanym przy prędkości powyżej 40 km/h w zależności od uruchomionego kierunkowskazu i pozycji kierownicy (doświetla prawą lub lewą część drogi), adaptacyjne światła hamowania oraz system odłączania pedałów sprzęgła i hamulca w przypadku silnego uderzenia czołowego. Specjalna struktura zderzaka i maski silnika z cienkiej blachy pochłaniające energię zmniejszą ryzyko potencjalnych obrażeń w przypadku zderzenia z pieszym.Dynamika i oszczędnośćJak informowaliśmy już wcześniej, na początku sprzedaży nowej Corsy w ofercie dostępne będą trzy wersje z silnikami benzynowymi (1.0, 1.2 i 1.4) i dwie z wysokoprężnymi (1.3), o mocach od 60 do 90 KM. Później dołączy do nich turbodiesel z filtrem cząstek stałych 1.7 CDTI o mocy 125 KM. Do przeniesienia napędu Opel wykorzysta 5- lub 6-biegowe skrzynie manualne. Opcjonalnie w wersji 1.2 oferowana będzie przekładnia automatyzowana Easytronic, a w 1.4 także 4-biegowy "automat". Opel zapowiada atrakcyjną politykę cenową. Na rynku niemieckim nowa generacja będzie tańsza od obecnej o ok. 5 proc. Oferta wyjściowa na 3-drzwiowy model 1.0 to 10 990 euro, a na 5-drzwiowy 11 675 euro. Zachęcająco wygląda też cennik wyposażenia dodatkowego, np. ESP za 350 euro, system FlexFix za 490 euro czy adaptacyjne światła za 390 euro.Brytyjskie debiutyBritish International Motor Show jest obecnie największą tego typu imprezą w Wielkiej Brytanii, której ranga z roku na rok wzrasta. W tej edycji otwartej dla publiczności do 30 lipca oglądać można premierowe pokazy 33 nowych modeli.1. Honda Civic Type-s, czyli popularny kompakt w wersji 3d2. Jaguar Xkr: najmocniejsza odmiana rasowego bolidu3. Kia Ed - pierwsza odsłona modelu z fabryki Kii na Słowacji4. Land Rover Freelander II, wreszcie druga generacja5. Nissan Micra c+c+Conran, koncepcyjna zabawa kolorami6. Nissan Murano gt-c - studyjne, w pełni sprawne 340 KM7. Seat Leon Cupra - tak się rodzi nowa legenda sportu8. Ford Focus Coupe-cabriolet ze 120 kawałków lodu9. Mazda MX-5 Roadster Coupe pierwszy raz z elektrycznym hardtopem
Opel Corsa IV - To idzie młodość
Koncert Seana Paula, zdobywcy nagrody Grammy za najlepszy album reggae, dynamiczna prezentacja z udziałem latającego nad Tamizą helikoptera z podwieszoną platformą, na której umieszczono najnowszy model Corsy i zachwyt setek młodych ludzi zgromadzonych przy scenie Old Billingsgate w Londynie towarzyszły oficjalnemu, międzynarodowemu debiutowi czwartej generacji modelu Opla. General MotorsEurope stawia na młodych klientów i liczy, że Corsa IV pozwoli mu wrócić na pozycję głównego rozgrywającego w segmencie B.