Stąd też wybór nie jest tylko uzależniony od walorów użytkowych, ale także estetycznych. Bazując na tych wymaganiach klientów, styliści koncernów PSA (Peugeot/Citroen), Renault i Fiata stworzyli pojazdy, które na trwałe wpisały się w krajobraz naszych ulic.. Ponieważ wśród pojazdów tej klasy pierwsze miejsce w Europie zajmuje Citroen Berlingo, drugie Renault Kangoo, a trzecie bliźniaczy do Berlingo Peugeot Partner, porównanie dokonaliśmy na podstawie Kangoo i Partnera.

Już sam kształt pojazdu wskazuje na uniwersalność. Pomimo pozornej wielkości, długość pojazdów wynosi tyle samo co wersji klasy kompakt. To zaś zapewnia łatwość poruszania po wąskich uliczkach miast i znalezienie miejsca parkingowego tam gdzie tradycyjne "dostawczaki" nie mają szans wjechać. Dla kogoś kto decyduje się na model Renault lub Peugeot ze względów ładunkowych z pewnością ważną informacją są wymiary przestrzeni bagażowej i walory załadunku. Obydwa pojazdy mają podobne wymiary.

W przypadku Renault długość karoserii wynosi 405 cm , szerokość 167 cm, a wysokość 180 cm. Odpowiednie wymiary dla Peugeot to 413 cm/172 cm/ 181 cm. Nieco większy w przypadku Partnera jest także rozstaw osi (Peugeot - 269cm/Renault - 261 cm). Wymiary karoserii sprawiają, że maksymalna przestrzeń ładunkowa Partnera jest większa i po złożeniu tylnej ławki siedzeń, możemy tam umieścić aż 2800 litrów bagażu. W Kangoo maksymalnie można umieścić tylko 2600 litrów bagażu. Jednakże gdyi samochodem podróżuje pięciu pasażerów, to walory bagażowe ulegają zmianie i w Kangoo można umieścić 650 litrów bagażu, a w  Partnerze tylko 624 litry. Poza tym wysokość progu ładunkowego w obu wersjach wynosi ok. 57 cm, a  wysokość od podłogi do dachu 115 cm.

Zalety Kangoo a rok później Partnera, jako wersji uniwersalno-osobowej, mieliśmy okazję odczuć podczas wakacyjnych jazd i odwiedzaniu wielu campingów. Dzięki możliwości składania 1/3 siedzenia tylnego, przestrzeń bagażową powiększano tak, iż nie było konieczności wypuszczania powietrza z materacy, dokładnego upakowywania rzeczy w torbie itp. Równocześnie na rozłożonej tylnej kanapie (2/3 siedziska) podróżowała dwójka pasażerów. Niestety jazda na tylnej ławce nie jest tak wygodna jak na przednich fotelach i komfort jazdy bardziej przypomina wersję dostawczą niż osobową.

Atutem w porównaniu z samochodami dostawczymi jest jednak zawieszenie. Pozwala ono na neutralną charakterystykę jazdy podczas szybkich manewrów na trasie, a równocześnie doskonale sprawuje się przy przejeździe przez gorsze jakościowo drogi gruntowe. Najważniejsze jednak, że walory jezdne nie zmieniają się bez względu na obciążenie.

Dla szukających uniwersalnego samochodu do pracy i na wakacje, mamy jednak radę dokładnego przeanalizowania cen i poziomów wyposażenia. Pojazdy oferują takie same właściwości ładunkowe, ale walory estetyczne wnętrza są już różne. Partner i Kangoo powstały jako wersje dostawcze i zaadoptowanie ich jako modeli osobowych, wiązało się z licznymi dodatkami wyposażenia. Jednak nadal są to wersje dostawcze. Stąd też przed zakupem warto zaznajomić się ofertą Renault i Peugeot i osobiście ocenić która przemiana "dostawczaka na minivana" bardziej nam odpowiada.