Ostatnia powinna zadowolić jego fanów – wzmocniono bowiem moc silników, dodano światła LED do jazdy dziennej i wprowadzono nową skrzynię 6-biegową. W przypadku takich aut, jak Porsche, dla ich właścicieli liczą się przede wszystkim osiągi. Nawet jeśli nie wykorzystują na co dzień pełnej mocy i nie jeżdżą z maksymalnymi prędkościami, chętnie płacą duże pieniądze za potencjalne możliwości – za moc, która drzemie pod maską i w każdej chwili może być uwolniona. Nowy Boxster tej mocy ma aż w nadmiarze. Podstawowa wersja ma teraz silnik o poj. 2,9 l rozwijający 255 KM (dotychczas 2,7 l/245 KM). Rozpędza się do 263 km/h, a „setkę” osiąga po 5,9 sekundy. W mocniejszej odmianie, oznaczonej literą S, pozostawiono ten sam silnik o poj. 3,4 litra, ale o 15 KM zwiększono moc– do 310 KM. Dzięki temu prędkość maksymalna wzrosła do 274 km/h, a przyspieszenie do „setki” wynosi 5,3 s. Ciekawostka: rozpędzanie wersji S do 200 km/h zajmuje tylko niecałe 20 s (dokładnie 18,4 s). Tyle o silnikach i osiągach. A jak się jeździ Boxsterem? Tak, że nawet po kilkugodzinnej przejażdżce szkoda z niego wysiadać! Oczywiście, radość z jazdy jest większa wtedy, gdy możemy złożyć dach. Odbywa się to elektrycznie i trwa kilkanaście sekund. Możemy to zrobić nawet w chłodne dni – ogrzewanie jest tak wydajne, że nie zmarzniemy.Jeśli mamy możliwość wyboru, to na pewno warto skusić się na rewelacyjną skrzynię automatyczną PDK. Zmienia ona biegi tak szybko, że osiągi są lepsze niż w przypadku skrzyni manualnej.Znakomity jest też system pozwalający wybrać tryb Sport lub Sport Plus. Utwardzają się wówczas amortyzatory, a skrzynia „trzyma” niskie biegi i przełącza je dopiero przy najwyższych obrotach (7250 obr./min). Pozwala to na bardzo dynamiczną jazdę. Dodatkowym efektem jest rasowy, głośny gang silnika. Najnowszy Boxster, podobnie jak dotychczasowy model, ma optymalnie rozłożoną masę między przodem a tyłem (silnik umieszczony jest przed tylną osią), dzięki czemu auto znakomicie trzyma się drogi, a pokonywanie nim zakrętów to czysta przyjemność. W Polsce nowy Boxster jest już do kupienia. Wersja podstawowa kosztuje ok. 245 tys. zł, a S ok. 300 tys. zł.
Porsche Boxster - Odnowiony i mocniejszy
Trzynaście lat to dla modelu samochodu – nawet tak kultowego, jak Porsche – cała epoka. Boxster od pojawienia się jesienią 1996 roku przechodził wiele zmian.