Spyder jest lżejszy (1275 kg) i mocniejszy (320 KM) od innych wersji Boxstera. Jak się jednak okazuje, podczas jazdy z otwartym dachem z maksymalną prędkością 267 km/h wcale nie będzie najszybszy. Co ciekawe, materiałowy dach chroni tylko przed deszczem i niczym więcej (lekka konstrukcja, ale słaba izolacja akustyczna).

Spyder zachowuje się dokładnie tak, jak można spodziewać się tego po rasowym Porsche. Dzięki nowemu, sportowo zestrojonemu zawieszeniu trzyma się nawierzchni niczym przyklejony, pozwalając kierowcy na swobodne i szybkie pokonywanie zakrętów.

Kolejne zalety to bezpośredni układ kierowniczy (gwarantujący dobre wyczucie auta) oraz jednostka napędowa, dzięki której przyspieszanie stanowi źródło prawdziwej, niczym nieograniczonej przyjemności. Odpowiednie wyprofilowanie nadwozia sprawia, że pęd powietrza nie jest uciążliwy dla pasażerów.

Spyder nadaje się do roli gadżetu i gwarantuje dobre samopoczucie właściciela. Jazda nim to przy-jemność, choć w trakcie codziennej eksploatacji może się znudzić.