Downsizing, doładowanie, system odzyskiwania energii czy start-stop to rozwiązania wprowadzane przez większość firm samochodowych. Wszystko po to, by ograniczyć spalanie i emisję CO2. Nie dziwi więc, że nowoczesny diesel wykorzystujący te patenty trafił pod maskę minivana Renault.
Nadwozie/jakość. Jasna tapicerka, fortepianowy lakier oraz metalizowane wstawki sprawiają, że w tym minivanie odczuwamy atmosferę limuzyny klasy wyższej. Przestronnie jest w dwóch rzędach siedzeń (w trzecim – ciasno, ale to typowa cecha 7-osobowych minivanów) oraz funkcjonalnie dzięki możliwości różnorodnej konfiguracji siedzeń. Bagażnik mieści minimalnie tylko 208 l, ale po schowaniu ostatnich foteli pod podłogą w kufrze, w zależności od ustawienia przesuwanego środkowego rzędu siedzeń, można załadować do niego od 564 do 702 l bagażu.
układ napędowy/Osiągi. Nowy silnik z serii Energy ma przede wszystkim zapewnić bardziej ekonomiczną eksploatację. Dzięki układowi start-stop oraz systemowi odzyskiwania energii motor 1.6 będzie według producenta o 20 proc. oszczędniejszy od 1,9-litrowego poprzednika. Rzeczywiście, napęd nie jest paliwożerny, choć nie aż tak ekonomiczny, jak zapewnia Renault. Podczas testu w mieście auto spaliło 7,5 l/100 km, a na trasie 5,5 l/100 km. Dynamika nie oszałamia, ale 130 KM w zupełności wystarczy do napędu minivana. Szkoda tylko, że w dolnym zakresie prędkości obrotowych czuje się słabość podczas przyspieszania.
Układ Jezdny/komfort. Dynamiczne prowadzenie na zakrętach nie należy do mocnych stron pojazdu, poza tym jego charakter nie zachęca do takiego podróżowania. Dodatkowo układ kierowniczy mógłby być bardziej precyzyjny. Cieszy natomiast świetne tłumienie wszelkich nierówności nawierzchni.
Koszty/Bezpieczeństwo. Cena nie jest niska, ale okazuje się adekwatna do wyposażenia oraz zastosowanego silnika wysokoprężnego.
W ofercie Grand Scénica pojawił się 130-konny diesel Energy 1.6. Nowy napęd wykorzystujący technikę downsizingu zastąpił jednostkę 1.9 o takiej samej mocy
Downsizing, doładowanie, system odzyskiwania energii czy start-stop to rozwiązania wprowadzane przez większość firm samochodowych.
Wnętrze wykończone jasną tapicerką wygląda elegancko. Małe przyciski od radia oraz klimatyzacji powodują, że prowadzący może mieć problemy z ich obsługą podczas jazdy
Renault Grand Scenic: mniejszy, ale nie słabszy
Renault Grand Scenic: mniejszy, ale nie słabszy
Renault Grand Scenic: mniejszy, ale nie słabszy
Renault Grand Scenic: mniejszy, ale nie słabszy
Renault Grand Scenic: mniejszy, ale nie słabszy
Renault Grand Scenic: mniejszy, ale nie słabszy
Renault Grand Scenic: mniejszy, ale nie słabszy