Silnik/skrzynia biegów

Nowe 16-zaworowe serce Laguny ze zmiennymi fazami rozrządu jest tym samym, które bije także pod maskami Scénica i Espace'a. W testowanym kombi pozwala na żwawe przemieszczanie się po mieście i komfortowe podróżowanie na trasie. Na naszych wąskich drogach jego elastyczność, której sprzyja duży moment obrotowy, jest szczególnie przydatna - wyprzedzanie TIR-ów nie stanowi problemu. Na drogach szybkiego ruchu dynamiczna, choć dość głośna jazda sprawia prawdziwą przyjemność. Na pochwałę zasługuje również precyzyjnie przełączana skrzynia biegów.

Nadwozie/wnętrze

Stylistyka Laguny nie zestarzała się, mimo że model produkowany jest od końca 1993 r. (kombi od 1995 r.). W funkcjonalnie urządzonym, przestronnym wnętrzu przeszkadza tylko nieporęczne zamocowanie pasa pomiędzy fotelem i podłokietnikiem. Kierowca i siedzący obok pasażer mają do niego utrudniony dostęp. Przepastna przestrzeń bagażowa, sięgająca od liczonych do półki 520 l do 1782 l, gdy złożona jest asymetrycznie dzielona kanapa, pozwala spokojnie myśleć o rodzinnych wyjazdach na urlop, a nawet o małej przeprowadzce. Denerwuje natomiast to, że mniejsze pakunki swobodnie obijają się o ścianki - w tak bogatej wersji wyposażeniowej przydałaby się siatka, pozwalająca na ich unieruchomienie, zwłaszcza że w bagażniku są odpowiednie uchwyty.

Układ jezdny/bezpieczeństwo

Bez zastrzeżeń. Kombi bezpiecznie przemierza proste i zakręty jak każda Laguna. Uspokajająco działa także bogaty zestaw seryjnie instalowanych elementów zwiększających pasywne bezpieczeństwo (4 poduszki powietrzne, pasy z napinaczami).

Komfort

Wysoki, jak na "francuza" przystało. Komfortowo zestrojone zawieszenie unosi podróżnych ponad nierównościami nawierzchni, klimatyzacja utrzymuje zadaną temperaturę, fotele (przednie) grzeją, a radio (sterowane z kierownicy) przyjemnie gra.

Koszty

Model wyprodukowany w 2000 roku kosztuje 81 150 zł. Bogata lista wyposażenia seryjnego - poza już wymienionymi pozycjami - zawiera jeszcze m.in. relingi dachowe, ogrzewanie lusterek zewnętrznych i przedniej szyby, a krótka lista opcji m.in. lakier metalik i skórzaną tapicerkę.

Podsumowanie

Kombi klasy średniej w swojej najwyższej formie. Dynamiczne, o pojemnym wnętrzu i znakomicie wyposażone.

Ocena: 5