Auto trafi na polski rynek w drugiej połowie października i na razie dostępne będzie tylko w 5-drzwiowej wersji hatchback. Na stylowe kombi trzeba będzie poczekać do początku przyszłego roku. Zgodnie z zapowiedziami Laguna III stanowi duży skok jakościowy i technologiczny w ofercie Renault. Auto sprawia wrażenie dopracowanego pod każdym względem. Widać to głównie we wnętrzu, gdzie imponuje zwłaszcza jakość wykończenia i materiałów (klienci będą mieli do wyboru pełną paletę tapicerek z materiału, skóry lub alcantary, detale ze szlachetnego drewna, karbonu lub aluminium). Przejrzysty kokpit pokryto wielowarstwowym tworzywem, które jest miękkie i przyjemne w dotyku. Przednie profilowane fotele zapewniają wysoki komfort i bardzo dobre trzymanie boczne. Szeroki zakres ustawień pozwala zająć optymalną pozycję za kierownicą. W topowych wersjach regulacja przednich siedzeń odbywa się elektrycznie. Zarówno z przodu, jak i z tyłu jest bardzo przestronnie. Pojemność bagażnika w hatchbacku wynosi 450 l (1377 l po rozłożeniu oparć tylnej kanapy), a w kombi 508 l i odpowiednio 1593 l (długość przestrzeni ładunkowej z płaską podłogą sięga wtedy 2,01 m). Wśród gadżetów wyposażeniowych uwagę zwraca zaprojektowana specjalnie dla tego modelu karta Hands-Free oraz opcjonalne: 3-stopniowa regulacja automatycznej klimatyzacji z funkcjami Soft, Auto i Fast, które umożliwiają dopasowanie intensywności pracy układu wentylacji do preferencji użytkownika, najnowsza generacja systemu nawigacyjnego Carminat, z dużym, 7-calowym kolorowym ekranem, zmieniacz płyt CD, moduł Bluetooth do podłączenia telefonu komórkowego oraz centrum sterowania umieszczone w konsoli między fotelami. Dodatkowe przyciski do obsługi radioodtwarzacza i tempomatu zainstalowano przy kole kierownicy. Wiele uwagi inżynierowie Renault poświęcili układowi jezdnemu Laguny. Zastosowano w nim kolumny McPhersona z przodu oraz układ wielodrążkowy z tyłu ze sprężynami stabilizującymi. Konstrukcja ma dość sztywną, ale zarazem bardzo komfortową charakterystykę. Można sobie pozwolić na dynamiczną jazdę na zakrętach, bez obaw o wystąpienie pod- czy też nadsterowności. Auto prowadzi się bardzo pewnie i trudno je wytrącić z równowagi. Instalowany seryjnie układ stabilizacji toru jazdy nie przeszkadza i włącza się tylko w sytuacjach granicznych. Pełną kontrolę nad samochodem gwarantuje również bezpośredni i precyzyjny układ kierowniczy z aktywnym wspomaganiem elektrohydraulicznym (tylko podstawowa wersja 1.6 ma wspomaganie hydrauliczne). Z oferty silnikowej, która docelowo liczyć będzie 7 wersji, doskonałymi parametrami mogą pochwalić się jednostki wysokoprężne 2.0 dCi o mocach 130 i 150 KM. Zapewniają bardzo dobrą dynamikę przy minimalnym zużyciu paliwa. Mocniejsza z nich w cyklu mieszanym zadowala się zaledwie 6 l oleju na 100 km, a pod względem elastyczności wypada lepiej niż 140-konna odmiana benzynowa. Na początku sprzedaży w Polsce poza wspomnianymi silnikami w ofercie znajdą się także wersje: benzynowa 2.0 Turbo o mocy 170 KM z automatyczną, 6-stopniową skrzynią biegów oraz wysokoprężna 1.5 dCi o mocy 110 KM (spala 5 l/100 km). Późną jesienią gama powiększy się o najmocniejszego, 175-konnego turbodiesla 2.0 dCi. W przyszłym roku ofertę uzupełni nowy, benzynowy silnik V6 (Renault nie ujawnia jeszcze jego parametrów). Ceny i specyfikację Laguny poznamy we wrześniu. Podstawowy model (benzynowy 2.0) będzie kosztować ok. 80 tys. zł. Atutem auta będzie 3-letnia gwarancja mechaniczna lub na przebieg do 150 tys. km.
Renault Laguna III - Cisza i komfort
Nowy model sprawia dobre wrażenie. Stylistycznie stonowany spodoba się z pewnością klientom ceniącym rozwiązania eleganckie i funkcjonalne.