Renault Megane Cabrio - silnik/skrzynia biegów

Silnik 2.0 o mocy 140 KM pojawił się najpierw w Coupé i dzięki temperamentowi zrobił natychmiast furorę. Także w Renault Megane Cabrio sprawia, że koła przedniej osi wgryzają się w asfalt z taką zajadłością, że już po 9,4 sekundy auto osiąga 100 km/h. Inna sprawa, że dając z siebie tyle, motor ten donośnie o tym wszystkim informuje. Zachowuje się jak absolutne przeciwieństwo dobrze wychowanej jednostki napędowej, choć w aucie sportowym w końcu to nie tylko nie przeszkadza, ale może być wręcz przyjemne. Tym bardziej że w zamian otrzymujemy imponującą prędkość maksymalną 210 km/h i szokująco niskie zużycie paliwa: w teście naprawdę ostro jeżdżono, a samochód spalił przeciętnie zaledwie 7,5 l/100 km. Osiągnięcie pełni szczęścia uniemożliwiał nam tylko zupełnie niesportowo pracujący, nieprecyzyjny system przełączania biegów.

Renault Megane Cabrio - nadwozie/wnętrze

Ujmijmy to tak: z tyłu Renault Megane Cabrio są siedzenia, ale nie ma miejsca dla pasażerów. Natomiast kierowca i pasażer z przodu mają pełen komfort jazdy kompaktowym samochodem. No, może nie do końca pełen, bo nie dość, że tworzywa użyte do wykończenia wnętrza są okropnie twarde i ocierają się o tandetę, to jeszcze karoseria nie została wystarczająco usztywniona i przy naprężeniach trzeszczy. Do dzisiejszych standardów nie dorasta zastosowanie plastikowego okna tylnego. Najdalej po 10 cyklach składania i rozkładania dachu będą już na nim wyraźne rysy. Bagażnik - jak to w kabriolecie - dość skromny: 281 l.

Renault Megane Cabrio - układ jezdny/bezpieczeństwo

Absolutnie nie mamy żadnych zastrzeżeń do zawieszenia: Megane Cabrio prowadzi się znakomicie, chodzi po zakrętach jak gokart. Bardzo skuteczne hamulce (38,8 m), seryjny ABS i 4 airbagi. Nieźle byłoby jednak jeszcze zastosować jakiś wysuwający się pałąk przeciwkapotażowy.

Renault Megane Cabrio - komfort

Układ jezdny Renault Megane jest twardy, ale wciąż komfortowy. Gorzej, że aerodynamika nie została dopracowana i przy większych szybkościach do wycia silnika dołączają bardzo silne szumy opływowe.

Renault Megane Cabrio - koszty

W Polsce Renault Megane Cabrio dostępny jest tylko z silnikiem 1.6 16V (110 KM) za 82 tys. zł. Wyposażenie seryjne obejmuje m.in. 4 airbagi, ABS i elektrycznie sterowane szyby.

Renault Megane Cabrio - podsumowanie

Wspaniale, że w dzisiejszych czasach nawet samochód kupowany z czystej potrzeby serca i zmysłów potrafi być również autem rozsądnym i proekologicznym. Jak to brzmi: kabriolet o osiągach GTI i spalaniu auta mini! Brawo, Renault, kwadratura koła się powiodła! Żeby jeszcze przyjemności nie psuły niedoróbki jakościowe...

Ocena: 4