Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > Testy > Testy nowych samochodów > Subaru Impreza - Szybki brzydal

Subaru Impreza - Szybki brzydal

Autor Krzysztof Koniuszewski
Krzysztof Koniuszewski

Fani Subaru są zniesmaczeni. Kultowe auto koncernu będzie oferowane w wersji 5-drzwiowej.

Subaru Impreza - Szybki brzydalŹródło: Auto Świat

Na rynku amerykańskim pozostanie także klasyczny sedan. Impreza trzeciej generacji miała już swoją premierę w Stanach Zjednoczonych. Niestety, nie została zbyt ciepło przyjęta przez swoich entuzjastów. Zdaje się, że Subaru wzięło do serca ich uwagi i podczas europejskiej prezentacji modelu na IAA we Frankfurcie zaprezentuje auto z małymi poprawkami stylistycznymi. Obejmą one wygląd grilla, który wzbudzał duże kontrowersje. Takim modyfikacjom poddano Imprezę WRX oferowaną w Australii. Grill zamiast plastikowych żeberek został wykończony drobną, aluminiową kratką.Nowa Impreza będzie napędzana silnikami benzynowymi typu bokser. Najsłabsza jednostka 1.5 osiąga moc 107 KM, odmiana 2-litrowa - 150 KM. Pod maską wersji WRX znajdzie się 2,5-litrowy silnik turbo o mocy 230 KM. Prawdopodobnie w 2009 roku klientów Imprezy spotka kolejne zaskoczenie. Subaru wprowadzi wtedy do niej turbodiesla. Japończycy nie zawiodą tym razem swoich fanów. Dwulitrowy diesel będzie pierwszym na świecie silnikiem przeciwsobnym (bokser). Swoją premierę miał na salonie samochodowym w Genewie. W porównaniu z jednostkami rzędowymi jest bardziej kompaktowy i zapewni Imprezie bardzo nisko położony środek ciężkości. To z kolei przełoży się na jeszcze lepsze prowadzenie samochodu na zakrętach oraz podczas wykonywania gwałtownych manewrów kierownicą. Jak zapewniają konstruktorzy Subaru, diesel będzie charakteryzował się wysoką kulturą pracy. Na razie nie została przedstawiona szczegółowa specyfikacja jednostki wysokoprężnej. Hatchback zostanie wyposażony standardowo w spoiler dachowy z trzecim światłem stopu. Czterodrzwiowa odmiana WRX ma otwór wlotu powietrza umieszczony centralnie na masce silnika oraz większy bagażnik. W Imprezie trzeciej generacji przebudowano układ jezdny i napędowy oraz podniesiono poziom bezpieczeństwa pasażerów - "inteligentne" poduszki powietrzne (czołowe, boczne i kurtyny) mają 2 poziomy napełniania gazem. Pedały cofają się automatycznie podczas zderzenia. Najtańsza Impreza 1.5 ma kosztować 69,5 tys. zł. Odmiana 2.0 - 83,5 tys. zł. Wyposażenie wszystkich wersji obejmuje m.in. 6 airbagów, stały napęd 4x4, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, automatyczną klimatyzację i radio z CD.

Krzysztof Koniuszewski
Powiązane tematy:NoweSubaru
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków