Jest też druga strona medalu: na asfalcie zachowuje się nieco bardziej nerwowo od przeznaczonej wyłącznie na gorsze drogi konkurencji, ale wyraźnie daje się to wyczuć właściwie tylko w bezpośrednim zestawieniu. Tak czy inaczej – jeśli ktoś oczekuje wysokiego komfortu jazdy lub świetnego trzymania się drogi na łukach, powinien szukać gdzie indziej. Również praca silnika nie zachwyca spokojem, trzeba się raczej pogodzić z dość wysokim poziomem hałasu.
Na osłodę pozostaje oszczędne zużycie paliwa i przyzwoita dynamika, odczuwalnie lepsza niż w przypadku wersji 5-drzwiowej z tym samym silnikiem. We wnętrzu zmieszczą się 4 dorosłe osoby: siedzący z przodu podróżują komfortowo, z tyłu – mogą narzekać na brak miejsca na nogi, zwłaszcza jeśli w pierwszym rzędzie za-siadą rośli podróżni. Przestrzeń bagażowa z kompletem pasażerów na pokładzie jest symboliczna – 184 l, rośnie do pokaźnych 964 l po złożeniu kanapy. Dlatego 3-drzwiowa Grand Vitara najlepiej nadaje się do użytkowania przez dwie osoby, które mają wtedy do dyspozycji dużo miejsca, np. na sprzęt sportowy. Bogate wyposażenie standardowe (tylko jedna wersja – Comfort) obejmuje m.in. 6 airbagów (w tym kurtyny), automatyczną klimatyzację, radio z CD i MP3 oraz relingi.