Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Suzuki Grand Vitara - Z francuskim sercem

Suzuki Grand Vitara - Z francuskim sercem

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Choć Grand Vitara zaliczana jest do samochodów klasy SUV, wyróżnia się wśród konkurentówskuteczniejszym rozwiązaniem napędu 4x4. Wszystkie cztery koła napędzane są poprzez centralny mechanizm różnicowy, który może pracować w dwóch trybach.

Suzuki Grand Vitara - Z francuskim sercem
Zobacz galerię (3)
Auto Świat
Suzuki Grand Vitara - Z francuskim sercem

Pierwszy to automatyczna blokada wiskotyczna (4H), dzięki której moment rozdzielany jest pomiędzy przednią a tylną osią w zależności od przyczepności kół. Drugi tryb to pełna blokada mechanizmu różnicowego, po zastosowaniu której napęd między osiami zostaje rozdzielany w stałej proporcji (4H Lock). Przy ustawieniu przełącznika w pozycję 4L Lock następuje dodatkowo włączenie reduktora. Tak zaawansowany system napędu pozwala Grand Vitarze dzielnie pokonywać trudny teren.Ale SUV Suzuki równie dobrze radzi sobie na asfalcie. Dzięki twardemu zawieszeniu i precyzyjnemu układowi kierowniczemu posłusznie wykonuje polecenia kierowcy i przyszybkiej jeździe na zakrętach jestbardzo stabilny. Niestety takie zestrojenie podwozia ogranicza komfort jazdy. Pod maską japońskiej terenówki znalazł się wysokoprężny silnik zbudowany przez Renault. 129-konna jednostka ma zadowalające osiągi, choć daleko jej do ideału.Ma lekką dziurę turbinową, a przy wyższych prędkościach obrotowych hałasuje. Dobrze natomiast wypada w próbach elastyczności i teście spalania.Wnętrze auta oferuje pasażerom dużą ilość miejsca i sporo komfortu. Narzekać mogą jedynie pasażerowie tylnych siedzeń, którym może brakować przestrzeni nad głową. Deska rozdzielcza ma ciekawą stylistykę i dobre materiały.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków