Pierwszy to automatyczna blokada wiskotyczna (4H), dzięki której moment rozdzielany jest pomiędzy przednią a tylną osią w zależności od przyczepności kół. Drugi tryb to pełna blokada mechanizmu różnicowego, po zastosowaniu której napęd między osiami zostaje rozdzielany w stałej proporcji (4H Lock). Przy ustawieniu przełącznika w pozycję 4L Lock następuje dodatkowo włączenie reduktora. Tak zaawansowany system napędu pozwala Grand Vitarze dzielnie pokonywać trudny teren.Ale SUV Suzuki równie dobrze radzi sobie na asfalcie. Dzięki twardemu zawieszeniu i precyzyjnemu układowi kierowniczemu posłusznie wykonuje polecenia kierowcy i przyszybkiej jeździe na zakrętach jestbardzo stabilny. Niestety takie zestrojenie podwozia ogranicza komfort jazdy. Pod maską japońskiej terenówki znalazł się wysokoprężny silnik zbudowany przez Renault. 129-konna jednostka ma zadowalające osiągi, choć daleko jej do ideału.Ma lekką dziurę turbinową, a przy wyższych prędkościach obrotowych hałasuje. Dobrze natomiast wypada w próbach elastyczności i teście spalania.Wnętrze auta oferuje pasażerom dużą ilość miejsca i sporo komfortu. Narzekać mogą jedynie pasażerowie tylnych siedzeń, którym może brakować przestrzeni nad głową. Deska rozdzielcza ma ciekawą stylistykę i dobre materiały.
Suzuki Grand Vitara - Z francuskim sercem
Choć Grand Vitara zaliczana jest do samochodów klasy SUV, wyróżnia się wśród konkurentówskuteczniejszym rozwiązaniem napędu 4x4. Wszystkie cztery koła napędzane są poprzez centralny mechanizm różnicowy, który może pracować w dwóch trybach.