Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Test Lancii Thema: męski typ, damskie logo

Test Lancii Thema: męski typ, damskie logo

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski

Chrysler ze znaczkiem Lancii to szansa na przypomnienie auta, którym jeździ się tak przyjemnie, że trudno zrozumieć, czemu tak rzadko widujemy je na ulicy

Test Lancii Thema: męski typ, damskie logo
Zobacz galerię (20)
Auto Świat
Test Lancii Thema: męski typ, damskie logo

Czy ktoś jeszcze pamięta debiut Chryslera 300C? Powstałe w czasach rozkwitu mariażu Chryslera z Mercedesem auto okazało się nie tylko wygodne, lecz także jedyne w swoim rodzaju. Dlatego z przyjemnością prezentujemy odgrzewaną nowość, która ma swoją premierę pod nową marką. Czas powitać Themę – chociaż logo włoskiej firmy kojarzy się raczej z uwodzicielskim i subtelnym designem, to w tym wydaniu Lancia jest tak męska i amerykańska, jak nigdy wcześniej!

Nadwozie/jakość. Podczas gdy my tutaj, w Europie, dwoimy się i troimy, żeby uzyskać jak największe wnętrze w jak najmniejszym aucie, Amerykanie od dawna stosują inną receptę. Po prostu projektują samochody tak ogromne, że powyższe dylematy nie występują. Tak właśnie jest w Themie. Z przodu miejsca mamy tak dużo, że tylko koszykarze będą musieli odsuwać fotel kierowcy maksymalnie do tyłu.

Mogą przy tym mieć pewność, że komfort jadących z tyłu pozostanie niezagrożony. W kokpicie króluje przyjemna prostota – fani stylu techno mogą doznać zawodu. Za to zakochani w starych, dużych Mercedesach będą zachwyceni.

Układ napędowy/Osiągi. Powyższe wcale jednak nie oznacza, że Lancia serwuje nam technicznego oldtimera. Przeciwnie – jednostka napędowa, o jakże nie po włosku brzmiącej nazwie Pentastar, to bardzo młoda konstrukcja, która dopiero co zadebiutowała. Jeżeli mamy odpowiednie fundusze na paliwo, to możemy się po niej spodziewać wszystkiego, co dobre: mocy, pazura, rasowego brzmienia i dobrej współpracy z „automatem”.

Układ Jezdny/Komfort. Duże i ciężkie auto powinno poruszać się dostojnie. Nie do końca tak jest – niskoprofilowe opony potrafią solidnie wstrząsnąć pasażerami na nierównościach. Zawieszenie pracuje cicho, ale Thema to nie amerykańska kanapa na kołach.

Koszty/bezpieczeństwo. Cena nie wydaje się okazyjna, jednak w zamian dostajemy naprawdę ogromny samochód. W teście zderzeniowym Euro NCAP Thema otrzymała wysoką notę pięciu gwiazdek.

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski
Powiązane tematy: