Prezentowany Prius to model drugiej generacji, który w bieżącym roku został poddany face liftingowi.Zmodernizowano nieco wnętrze oraz zmniejszono wagę akumulatorów. Choć jego nadwozie trudno uznać za dzieło stylistyczne, to pochwały należą się jego parametrom. Współczynnik oporu powietrza Cx wynosi zaledwie 0,26.Wnętrze jest przestronne, a bagażnik ma pojemność 410 l. Obsługa większości urządzeń kabiny nie sprawia kłopotów. Wyjątek stanowi klimatyzacja. Fotele przednie niewystarczająco podpierają ciała na zakrętach, brakuje także dwupłaszczyznowej regulacji kolumny kierowniczej.Układ napędowy/osiągi. Z puntu wiedzenia ekologii Prius ma świetny układ hybrydowy. Silnik elektryczny i benzynowy idealnie ze sobą współpracują, a w dodatku są bezawaryjne. Potwierdzeniem tego faktu jest test długodystansowy Priusa prezentowany w AŚ nr 46/06. W praktyce uzyskanie dobrych osiągów silnika (przyspieszenie i spalanie) możliwe, ale tylko krótkotrwale. Przy dynamicznej jeździe wykorzystawana jest moc obu źródeł napędu, co powoduje szybkie rozładowanie akumulatorów. Uzyskanie obiecywanego przez producenta średniego spalania 4,3 l/100 km okazuje się prawie niemożlwe. Delikatne traktowanie pedału gazu zaowocowało zużyciem minimalnym wynoszącym 4,4 l/100 km. Układ jezdny/komfort. Kierowcy preferujący bardzo spokojny styl jazdy będą zadowoleni z podwozia Priusa. Jednak auto zdecydowanie nie nadaje się do szybkiego pokonywania zakrętów.Koszty/bezpieczeństwo. Gdyby rząd zastosował ulgi dla aut ekologicznych, Prius miałby szansę na naszym rynku. Plus za bogate seryjne wyposażenie (6 airbagów i ESP).
Toyota Prius - Elektrowóz na drogi
Nadwozie/jakość. Aż trudno uwierzyć, że hybrydowe auto Toyoty zadebiutowało przed 9 laty.