Znacznie wcześniej niż nowa generacja New Beetle’a, która spodziewana jest w połowie przyszłego roku, na rynku pojawi się zmodernizowany Eos. Coupé-cabrio Volkswagena dostępne będzie w polskich salonach sprzedaży na początku 2011 r.
Podczas prac nad tym modelem skorzystano ze sprawdzonych wzorców. Z przodu Eos wyposażony został w zunifikowaną volkswagenowską„twarz”, z reflektorami o lekko zaostrzonym ku środkowi kształcie i wąską osłoną chłodnicy. Tym samym Volkswagen wymienia swój ostatni model z chromowaną obwódką grilla, która nie wszystkim przypadła do gustu. Tylne lampy LED przypominają stylistycznie światła nowego Passata.
Eos odpowiada teraz także najnowszym technicznym trendom. Niemiecki producent zaoferuje cztery wersje silnikowe o mocy 122-210 KM (por. tabela powyżej), rezygnując z najbardziej paliwożernego 3.2 V6. Wszystkie motory zużywają mniej paliwa niż poprzednio. Za dopłatą do 122-konnej wersji benzynowej 1.4 i do diesla będzie można zamówić pakiet BlueMotion. Dzięki zawartym w nim systemom start-stop i odzyskiwania energii hamowania zużycie paliwa da się obniżyć o ok. 0,4 l/100 km.
Eos wyposażony zostanie w detale techniczne Passata i Golfa, co oznacza, że dostępne w nim będą m.in.: wielofunkcyjny wskaźnik z kolorowym wyświetlaczem, regulacja świateł drogowych Light Assist oraz druga generacja układu wspomagającego parkowanie. Nowością jest oferowany w opcji bezkluczykowy system otwierania auta i zapalania silnika, o nazwie Keyless Access, dzięki któremu także dach składa się lub zamyka za pomocą pilota.
Ceny nowego Eosa w Polsce będą znane najwcześniej pod koniec roku. W Niemczech zaczynają się od ok. 28 tys. euro i są średnio o 550 euro wyższe niż poprzednio.
Coupé-cabrio Volkswagena dostępne będzie w polskich salonach sprzedaży na początku 2011 r.
Podczas prac nad tym modelem skorzystano ze sprawdzonych wzorców. Z przodu Eos wyposażony został w zunifikowaną volkswagenowską „twarz”, z reflektorami o lekko zaostrzonym ku środkowi kształcie i wąską osłoną chłodnicy.