Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Volkswagen Passat Plus - Super-Passat atakuje klasę E

Volkswagen Passat Plus - Super-Passat atakuje klasę E

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

To już zakrawa na kpinę – na progu olbrzymiego kryzysu w branży motoryzacyjnej Volkswagen myśli o nowym dużym modelu! Od 2012 roku w sprzedaży ma pojawić się Super-Passat (jako limuzyna i kombi), który będzie konkurował z Mercedesem klasy E i jemu podobnymi. Modelem siostrzanym zostanie Audi A6 następnej generacji, z którego Passat przejmie całą techniczną podstawę.A skąd Volkswagen wziął w ogóle pomysł zbudowania nowego, dużego auta? W założeniach konstruktorskich Passat następnej generacji ma być przedłużonym Golfem – bez 6-cylindrowych silników i drogich technicznych eksperymentów. Żeby konkurować z BMW serii 5 i mercedesowską klasą E, Volkswagen chce mieć odpowiedni samochód – z należytą ilością miejsca we wnętrzu, mocnymi silnikami i dawką prestiżu. Oczywiście, taki model w palecie to też problem – Super-Passat będzie konkurencją nie tylko dla BMW i Mercedesa, lecz także Audi A6/A7. Aby uniknąć waśni, koncern zastosuje metodę różnicowania modeli, znaną już ze Skody Superb – limuzyna i Variant mają dysponować o 50 mm większym rozstawem osi, ale pewne techniczne nowości będą zarezerwowane dla Audi. Paradoksalnie nowe auto niemalże nie będzie miało wspólnych elementów z Passatem –silniki zostaną umieszczone wzdłużnie, a opcjonalny napęd na obie osie ma opierać się na „torsenie”. Listę dodatkowego wyposażenia otworzą takie elementy, jak zawieszenie pneumatyczne i jednostki V8. Oto szczegółowa paleta silnikowa:2.0 TFSI, 177 KM;2.0 TFSI, 211 KM;3.0 TFSI V6, 300 KM;4.0 TFSI V8, 400 KM;2.0 TDI, 150 KM;2.0 TDI, 180 KM;3.0 TDI V6, 240 KM.

Jednostka V8 jest brana pod uwagę ze względu na ewentualnego amerykańskiego odbiorcę, a diesel V6 może mieć także300 koni. Wszystkie odmiany są przewidziane także jako tzw. mild-hybrydy (z systemami odzyskiwania energii podczas hamowania oraz Start&Stop). Oprócz klasycznych przekładni w Super-Passacie znajdziemy też 7-stopniową, preselekcyjną skrzynię DSG. Volkswagen chce łącznie wyprodukować aż 0,5 mln egzemplarzy tego modelu. Podstawowa cena limuzyny miałaby wynieść 33 tys. euro (ok. 135 tys. zł).

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy:Nowe
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków