- Volvo S60 D4 AWD Cross Country - nadwozie
- Volvo S60 D4 AWD Cross Country - silnik
- Volvo S60 D4 AWD Cross Country - prowadzenie
- Volvo S60 D4 AWD Cross Country - koszty
- Volvo S60 D4 AWD Cross Country - to nam się podoba
- Volvo S60 D4 AWD Cross Country - to nam się nie podoba
- Volvo S60 D4 AWD Cross Country - naszym zdaniem
Producenci samochodowi z uporem maniaka przekształcają swoje auta w crossovery. Końcowy efekt? W przypadku Volvo S60 Cross Country jest kontrowersyjny. Szwedzi stworzyli nową niszę – uterenowionych sedanów – ale czy jest ona komuś potrzebna?
Volvo S60 D4 AWD Cross Country - nadwozie
Volvo S60 Cross Country wykorzystuje zmodyfikowaną płytę podłogową XC70. Pozwoliło to zwiększyć prześwit do 20,1 cm (to o 6,5 cm więcej niż w zwykłym S60 i wyżej niż w Audi A6 Allroad po maksymalnym uniesieniu nadwozia). Na zewnątrz pojawiły się plastikowe nakładki na błotnikach i masywniejsze zderzaki.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoTe ozdobniki nie poprawiają jednak nieproporcjonalnych kształtów szwedzkiego sedana. Nienaturalny prześwit najlepiej maskują 19-calowe felgi (opcja) – niestety, znacznie przy tym obniżają komfort jazdy i uniwersalność auta. Z kolei w środku widać już upływ czasu – przeładowana przyciskami konsola i archaiczne multimedia nie przystoją obecnie limuzynom klasy średniej.
Volvo S60 D4 AWD Cross Country - silnik
Doładowany 5-cylindrowy diesel to najmocniejsza strona S60 Cross Country. Pięknie brzmi i świetnie radzi sobie z nielekkim nadwoziem (1744 kg). Gorzej spisuje się za to 6-biegowy „automat”. Szarpanie podczas zmiany biegów i zbyt duża zwłoka w trakcie redukcji z czasem stają się irytujące.
Volvo S60 D4 AWD Cross Country - prowadzenie
Zwiększony prześwit nie został bez wpływu na prowadzenie. Na zakrętach czuć, że środek ciężkości mocno powędrował w górę – auto stało się mniej stabilne. Z kolei na dziurawych drogach jest zbyt twardo (19-calowe koła). Za to Volvo powinno poradzić sobie z lekkim piaskiem i błotem, bo wersję z dieslem 2.4 seryjnie wyposażono w napęd 4x4 – tył jest dołączany za pomocą sprzęgła haldex.
Volvo S60 D4 AWD Cross Country - koszty
Za 190-konne S60 Cross Country z napędem 4x4 trzeba zapłacić 180 100 zł. Czy warto? Raczej nie.
Volvo S60 D4 AWD Cross Country - to nam się podoba
Duży prześwit podwozia, jakość materiałów zastosowanych we wnętrzu.
Volvo S60 D4 AWD Cross Country - to nam się nie podoba
Niepewne prowadzenie, niewygodne w obsłudze multimedia, ospała praca „automatu”.
Volvo S60 D4 AWD Cross Country - naszym zdaniem
Trudno znaleźć grupę docelową dla uterenowionego sedana. Mały bagażnik, złe proporcje, gorsze niż w zwykłym S60 właściwości jezdne. Ta wersja Cross Country nie ma zbyt wielu atutów.
Silnik: typ/cylindry/zawory | t.diesel/R5/20 |
Pojemnośc skokowa | 2400 cm3 |
Moc maksymalna | 190 KM/4000 obr./min. |
Maks. moment. obrotowy | 420 Nm/1500-3000 obr./min. |
Skrzynia biegów/napęd | aut. 6b/4x4 |
Prędkość maksymlana | 210 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 8,6 s |
Średnie spalanie producenta | 5,7 l/100 km |
Emisja CO2 | 149 g/km |
Pojemność bagażnika | 380 l |
Długość/szerokość, wysokość | 4637/2097/1539 mm |
Rozstaw osi | 2774 mm |
Masa własna/ładowność | 1744 kg/486 kg |
Cena testowanego egz. | 247 570 zł |