Off-roadowi puryści nie lubią zmian. Choć teoria mówi, że samochód klasy Land Cruisera mógłby doskonale funkcjonować bez ramy nośnej, rezygnację z tego elementu przyjęto by z dużą rezerwą. Uspokajamy – Toyota Land Cruiser 150 (taki symbol nadano następcy 120) zachowała ramę. Została ona opracowana na nowo, dzięki czemu odporność na skręcanie poprawiła się o 11 procent, a wprowadzenie do punktów mocowania ramy z nadwoziem dodatkowych elementów łagodzących drgania ma w wyraźny sposób podwyższyć komfort. Nowy model zachował również sztywny tylny most, w najlepszej wersji ciągle jest on wyposażony w pneumatyczne zawieszenie z regulacją prześwitu. Pozostawiono system umożliwiający zmianę charakterystyki amortyzatorów.
Pojawiło się też wiele nowości. Przede wszystkim kierowca ma wskazywać autu rodzaj nawierzchni – tak żeby systemy elektroniczne mogły dopasować działanie poszczególnych elementów (Multi-terrain Select). Znany już z modelu V8 Kinetic Dynamic Suspension System (KDSS) dba o to, żeby stabilizatory były sztywne na szosie (warunek bezpiecznej jazdy) i nie ograniczały skoku kół w terenie (potrzebne do uzyskania dobrego wykrzyżu). Jest też Crawl Control pozwalający wskazać jedną z pięciu zaprogramowanych prędkości – kierowca nie musi wtedy pilnować ani pedału gazu, ani hamulca i może skupić się na utrzymaniu kierunku.
Ostatnią nowinką mającą wspomagać kierowcę Toyoty Land Cruiser 150 jest system 4 kamer śledzący ruchy pojazdu. Pozostały też sprawdzone już przez lata rozwiązania seryjnie montowane we wszystkich autach – centralny dyferencjał typu Torsen z możliwością manualnej blokady, układ A-TRC dbający o trakcję kół w terenie a także klasyczny reduktor. Na życzenie dostępna jest też blokada tylnego mostu.
Land Cruiser to jednak nie tylko auto terenowe, lecz także do codziennego użytkowania. W dalszym ciągu dostępne będą dwie wersje nadwoziowe (3-drzwiowa tylko z dieslem). Zmiany designu nie są głębokie, auto nabrało nieco ostrzejszych linii. Warto zaznaczyć, że trzeci rząd siedzeń (opcja w 5d) jest już sprytnie chowany w podłodze i oferuje wygodniejszą pozycję, a drugi rząd można wtedy przesuwać. W klapie tylnej pojawiła się możliwość otwarcia samej szyby.
Podniesiono poziom wyposażenia. Dzięki Smart Entry i przyciskowi start/stop aby wsiąść do auta i odjechać nie trzeba szukać kluczyków. Zestaw multimedialny zawiera twardy dysk umożliwiający magazynowanie utworów (do 2000). Audiofile powinni docenić system JBL Synthesis Premium Surround składający się z 17 głośników i potężnego wzmacniacza. Czekamy na pierwsze egzemplarze nowego Land Cruisera, które do Polski powinny dotrzeć w końcu pierwszego kwartału 2010 r.
Galeria zdjęć
Przestylizowane nadwozie Toyoty Land Cruiser ciągle skrywa solidną technikę off-roadową - ramowe podwozie, skrzynię redukcyjną, sztywny most
Uspokajamy - Toyota Land Cruiser 150 (taki symbol nadano następcy 120) zachowała ramę.
Prezentacja nowego modelu o historii tak bogatej jak Land Cruiser zawsze jest wielką niewiadomą. Toyota Land Criuser 150 zachowała na szczęście wszelkie terenowe atrybuty poprzednika
W Toyocie Land Cruiser wielofunkcyjna kierownica ma być standardem wszystkich wersji. Metaliczne wykończenie przyporządkowano dla "środkowej" wersji Prestige, Executive ma być przyozdabiany drewnem. Zniknęła dodatkowa dźwignia uruchamiająca reduktor, tę funkcję przejeło pokrętło