Off-roadowi puryści nie lubią zmian. Choć teoria mówi, że samochód klasy Land Cruisera mógłby doskonale funkcjonować bez ramy nośnej, rezygnację z tego elementu przyjęto by z dużą rezerwą. Uspokajamy – Toyota Land Cruiser 150 (taki symbol nadano następcy 120) zachowała ramę. Została ona opracowana na nowo, dzięki czemu odporność na skręcanie poprawiła się o 11 procent, a wprowadzenie do punktów mocowania ramy z nadwoziem dodatkowych elementów łagodzących drgania ma w wyraźny sposób podwyższyć komfort. Nowy model zachował również sztywny tylny most, w najlepszej wersji ciągle jest on wyposażony w pneumatyczne zawieszenie z regulacją prześwitu. Pozostawiono system umożliwiający zmianę charakterystyki amortyzatorów.
Pojawiło się też wiele nowości. Przede wszystkim kierowca ma wskazywać autu rodzaj nawierzchni – tak żeby systemy elektroniczne mogły dopasować działanie poszczególnych elementów (Multi-terrain Select). Znany już z modelu V8 Kinetic Dynamic Suspension System (KDSS) dba o to, żeby stabilizatory były sztywne na szosie (warunek bezpiecznej jazdy) i nie ograniczały skoku kół w terenie (potrzebne do uzyskania dobrego wykrzyżu). Jest też Crawl Control pozwalający wskazać jedną z pięciu zaprogramowanych prędkości – kierowca nie musi wtedy pilnować ani pedału gazu, ani hamulca i może skupić się na utrzymaniu kierunku.
Ostatnią nowinką mającą wspomagać kierowcę Toyoty Land Cruiser 150 jest system 4 kamer śledzący ruchy pojazdu. Pozostały też sprawdzone już przez lata rozwiązania seryjnie montowane we wszystkich autach – centralny dyferencjał typu Torsen z możliwością manualnej blokady, układ A-TRC dbający o trakcję kół w terenie a także klasyczny reduktor. Na życzenie dostępna jest też blokada tylnego mostu.
Land Cruiser to jednak nie tylko auto terenowe, lecz także do codziennego użytkowania. W dalszym ciągu dostępne będą dwie wersje nadwoziowe (3-drzwiowa tylko z dieslem). Zmiany designu nie są głębokie, auto nabrało nieco ostrzejszych linii. Warto zaznaczyć, że trzeci rząd siedzeń (opcja w 5d) jest już sprytnie chowany w podłodze i oferuje wygodniejszą pozycję, a drugi rząd można wtedy przesuwać. W klapie tylnej pojawiła się możliwość otwarcia samej szyby.
Podniesiono poziom wyposażenia. Dzięki Smart Entry i przyciskowi start/stop aby wsiąść do auta i odjechać nie trzeba szukać kluczyków. Zestaw multimedialny zawiera twardy dysk umożliwiający magazynowanie utworów (do 2000). Audiofile powinni docenić system JBL Synthesis Premium Surround składający się z 17 głośników i potężnego wzmacniacza. Czekamy na pierwsze egzemplarze nowego Land Cruisera, które do Polski powinny dotrzeć w końcu pierwszego kwartału 2010 r.