Ranking Top 100 Most Valuable Global Brands BrandZTM publikuje WPP (www.wpp.com) na podstawie badań Millward Brown Optimor, przeprowadzonych na próbie dwóch milionów konsumentów z ponad trzydziestu krajów.

W ciągu ośmiu lat, od kiedy publikowany jest raport BrandZTM, Toyota sześciokrotnie była uznawana za najbardziej wartościową markę w branży, dwa razy zajmując drugie miejsce. Wartość marki wzrosła o 12 porc. do poziomu 24,5 mld dolarów (18,6 mld euro), odnotowując największy skok spośród wszystkich koncernów motoryzacyjnych.

Znamy najbardziej wartościowe marki 2013 Foto: Auto Świat
Znamy najbardziej wartościowe marki 2013

Jak wynika z raportu, sprzedaż samochodów w niektórych regionach rosła, jednak w wielupozostała na poziomie sprzed kryzysu, negatywnie wpływając na wartość marek. W przeciwieństwie do tego trendu, sprzedaż samochodów Toyota Motor Corporation wzrosła w 2012 roku o 22,6 proc., do poziomu 9,75 mln sztuk, co przyczyniło się do lepszego postrzegania marki. Raport sugeruje także, że na wzrost wyceny Toyoty wpływ miała także rosnąca popularność samochodów hybrydowych, których Toyota jest największym producentem na świecie.

Znamy najbardziej wartościowe marki 2013 Foto: Auto Świat
Znamy najbardziej wartościowe marki 2013