Logo
Toyota Urban Cruiser - Cruiser do miasta

Toyota Urban Cruiser - Cruiser do miasta

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Rodzina "krążowników" Toyoty powiększa się o najmniejszy model. Urban Cruiser nie aspiruje jednak do miana zdobywcy bezdroży, chce za to dominować w mieście

Toyota Urban Cruiser - Cruiser do miasta
Zobacz galerię (5)
Auto Świat
Toyota Urban Cruiser - Cruiser do miasta

Nie od dziś wiadomo, że znaczący procent kierowców samochodów terenowych nigdy nie wykorzystuje ich zgodnie z przeznaczeniem. Nie ma więc potrzeby dostarczania im potężnych modeli, zdolnych do pokonywania prawdziwych bezdroży.

Dlatego pojawia się coraz więcej niedużych aut korzystających z zalet nieco bardziej podniesionego zawieszenia i napędu wszystkich kół. Do takich "miejskich wojowników" - jak wskazuje zresztą sama nazwa - zaliczymy bez wątpienia najnowszą Toyotę Urban Cruiser.

Gabarytami auto nie odbiega od modeli segmentu B. Można też spodziewać się wnętrza o zbliżonej pojemności. Na plus zapiszemy nowoczesną stylistykę i szereg funkcjonalnych rozwiązań. Nie zapomniano o dobrym wyposażeniu i wysokim poziomie bezpieczeństwa (w każdym aucie doliczymy się 7 airbagów). Nie spodziewajmy się jednak zbyt wiele, Urban musi być wyraźnie tańszy od "dorosłego" RAV-a. 314-litrowy bagażnik wypada lepiej niż przyzwoicie.

W funkcjonalnym wykorzystaniu pomóc ma "mobilna" kanapa tylna. Niestety, jej przesuwanie dostępne jest tylko w wersji 2WD. Nie wszystkie auta korzystać będą z systemu 4x4. Zaadoptowane z modelu RAV4 międzyosiowe sprzęgło czuwające nad dostarczeniem momentu kołom tylnym zarezerwowano tylko jako opcję dla wersji z silnikiem Diesla. Chlubą Toyoty ma być najniższa emisja dwutlenku węgla przez samochód "czteronapędowy" - poniżej 135 g/km. Prezentowane dane (133 g/km) nie są jeszcze oficjalne,a Panda 4x4 z dieslem ma emisję zaledwie 136 g/km.

Toyota musi więc się nieźle pilnować... Pomocą służyć ma seryjny filtr cząstek stałych. Dla benzynowej jednostki 1.3 przewidziano "czysty" system Stop&Start automatycznie wyłączający (i włączający) silnik np. przed światłami. Obydwa motory współpracują z mechaniczną, 6-biegową przekładnią. Pracę podwozia (zapewniającego miejski komfort i zwinność na górskich ścieżkach) nadzorować będzie seryjne VSC (odpowiednik ESP). Przewidziano 16-calowe koła.

Toyota liczy na sprzedaż roczną rzędu 30 tys. sztuk, z czego połowa z napędem 4x4. Debiut rynkowyw Polsce - w połowie 2009 roku. Ceny na razie nie są znane.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: