I. TUV 2011

Niemiecki Urząd Dozoru Technicznego (TUV) przebadał w ubiegłym roku ponad 7 milionów samochodów. Oceny stanu technicznego samochodu dokonywano podczas przeglądów rejestracyjnych, kontrolując ponad 100 podzespołów pojazdu. Raport TUV udostępnia wyniki w podziale na grupy wiekowe pojazdów.

W raporcie 2011 w pierwszych dziesiątkach najbardziej niezawodnych modeli w swoich grupach wiekowych Toyota znalazła się aż 17 razy. Wynik ten dał Toyocie pozycję najbardziej niezawodnej marki i zdystansował konkurentów. Dla porównania dwie kolejne marki znalazły się w pierwszych dziesiątkach odpowiednio tylko 8 i 10 razy:

Według niemieckich specjalistów z TUV, najbardziej niezawodnym pojazdem w grupie samochodów 2- i 3-letnich okazał się w pełni hybrydowy Prius (usterki stwierdzono jedynie w przypadku 2.2 proc. egzemplarzy). Drugie miejsce zajęła Toyota Auris (2.3 proc.). Wyniki te są znacznie lepsze od średniej, wynoszącej 5.5 proc..

W grupie pojazdów 4- i 5-letnich wygrała Corolla Verso, ze współczynnikiem usterek 4.2 proc.. Czwartą pozycję zajęła Toyota Avensis ze współczynnikiem 5,0 proc. (średnia dla tej grupy to 10,4 proc.).

Dobre wyniki uzyskały także starsze samochody Toyoty. W grupie wiekowej pojazdów 8- i 9-letnich, gdzie średni współczynnik usterek plasuje się na poziomie 21,4 proc. trzecie miejsce zajął RAV4 z wynikiem 10,2% proc., a czwarte - Yaris ze współczynnikiem 12,7 proc..

Warto zwrócić uwagę na fakt, że Toyoty badane przez specjalistów z TUV miały średnio wyższy przebieg niż samochody pozostałych marek, co dodatkowo podkreśla przewagę Toyoty.

II. Dekra 2011

Niemiecka Dekra bada usterkowość pojazdów podczas przeglądów technicznych i rzeczoznawstwa, przeprowadzonych w swoich stacjach. W ubiegłym roku kontroli poddano 15 milionów pojazdów. Wyniki zostały podzielone na grupy pojazdów według segmentu oraz przebiegu samochodu (do 50 tys. km., 50-100 tys. km., 100-150 tys. km.). O uwzględnieniu danego modelu w badaniu decydował minimalny próg 1000 przebadanych egzemplarzy.

Również w tym badaniu Toyoty znalazły się na czołowych miejscach w swoich segmentach. W kategorii samochodów miejskich Yaris uplasował się na pierwszym miejscu wśród aut o przebiegu 50-100 tys. km., oraz na trzecim wśród aut do przebiegu 50 tys.km.

W segmencie kompaktów najmniej awaryjne okazują się Prius i Auris. Hybrydowa Toyota Prius zajęła pierwsze miejsca w kategoriach do 50 i do 100 tys. km. W tej drugiej kategorii tuż za Priusem znalazł się Auris.

Według raportu Dekry Toyota odnosi także sukcesy w segmentach SUV i MPV. Zarówno RAV4 jak i Corolla Verso zajmują miejsca na podium w swoich klasach. Toyota RAV4 jest druga w kategoriach przebiegu do 50 i 100 tys. km.

Toyota Corolla Verso zajmuje natomiast trzecie miejsce w kategorii przebiegu do 50 tys. km, drugie do przebiegu 100 tys. km. i ponownie trzecie w kategorii przebiegu do 150 tys. km.

III. GTU 2011

Raport GTU (niemieckie Stowarzyszenie Nadzoru Technicznego) również bazuje na wynikach okresowych badań technicznych, przeprowadzanych w swoich stacjach kontroli. GTU wspólnie z pismem Auto Zeitung publikuje coroczne raporty usterkowości w podziale na segmenty i grupy wiekowe pojazdów (do 3 lat, 4-5, 6-7, 8-9, powyżej 9 lat). Również w raportach GTU, modele Toyoty zajmują czołowe miejsca w większości kategorii.

W segmencie samochodów małych, modele Toyoty znajdują się w pierwszych trójkach niemal wszystkich grup wiekowych. Yaris zajmuje drugą pozycję w bezawaryjności w grupach do 3 lat i 4-5 lat, oraz trzecią w grupie ponad 9 lat. Z kolei Aygo zajmuje drugą pozycję w grupie wiekowej 6-7 lat.

Segment kompaktów jest w całości opanowany przez Toyotę. Modele Toyoty zajmują pierwsze miejsca we wszystkich klasach wiekowych, a w przypadku dwóch klas także miejsca drugie.

Raport GTU wyróżnia także Toyotę Avensis i RAV4. W kategoriach wiekowych 6-7 lat, oraz 8-9 lat Avensis zajmuje drugie miejsce, natomiast w kategorii powyżej 9 lat jest liderem. Z kolei RAV4 zajmuje trzecie miejsca w kategoriach 4-5 i 6-7 lat, oraz wygrywa kategorie 8-9 i ponad lat.

Podobnie jak w przypadku pozostałych niemieckich raportów bezawaryjności, także w GTU Toyota jest marką najliczniej reprezentowaną na czołowych miejscach rankingu.

IV. ADAC 2011 - nagroda Yellow Angels dla Aurisa HSD

Największy europejski automobilklub ADAC przyznaje za wyjątkowe osiągnięcia w motoryzacji  nagrody Yellow Angels. W 2011 roku po raz pierwszy przyznana została nagroda w kategorii "Samochód przyszłości", którą uhonorowano hybrydową Toyotę Auris HSD.

Niemiecki ADAC wyróżnił Aurisa HSD za nowoczesną konstrukcję napędu (rekordowo niska emisja spalin i cząstek stałych, znikome spalanie, możliwość jazdy w trybie Electric Vehicle), który w przeciwieństwie do samochodów zasilanych wyłącznie silnikiem elektrycznym nie nakłada żadnych barier w zasięgu samochodu.

O tytule "Samochód przyszłości" dla Aurisa HSD przesądziła także dostępność cenowa, która mimo zaawansowanej technologii napędu, nie jest gorsza niż w przypadku porównywalnych pod względem osiągów i wyposażenia samochodów innych marek.

- Nas szczególnie cieszą najlepsze wyniki w segmencie samochodów kompaktowych. Dla każdego producenta jest to najważniejszy segment w Europie. Jesteśmy więc tym bardziej dumni, że zarówno według TUV, Dekry i GTU, nasze samochody - Prius i Auris - okazują się najbardziej bezawaryjnymi kompaktami spośród wszystkich dostępnych samochodów na rynku - podsumował wyniki badań Witold Nowicki, Dyrektor handlowy Toyota Motor Poland.