Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
Ogłoszenia
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Turbina

Turbina

Miały odmienić losy motoryzacji. Okazały się rozczarowaniem i ślepą uliczką
Aktualności

Miały odmienić losy motoryzacji. Okazały się rozczarowaniem i ślepą uliczką

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Układy doładowania: jak działają, co się w nich psuje?
Eksploatacja

Układy doładowania: jak działają, co się w nich psuje?

Najlepsze i najgorsze silniki TDI, czyli diesle Volkswagena
Co warto kupić

Najlepsze i najgorsze silniki TDI, czyli diesle Volkswagena

Silniki TDI, czyli diesle Grupy VW, to jedne z najpopularniejszych silników w Polsce – zarówno w używanych, jak i nowych autach. Prezentujemy najważniejsze z nich, wskazując, które są warte uwagi, a których zdecydowanie należy się wystrzegać.

Benzyniak - turbo czy wolnossący?
Wszystko o silniku

Benzyniak - turbo czy wolnossący?

W teorii wszystko przemawia za doładowaniem: osiągi, elastyczność, większa frajda z jazdy. Zwolennicy silników wolnossących odpowiadają na to, że owszem, ale tylko do czasu, aż coś się popsuje...

Układy doładowania - jak działają, co się w nich psuje?
Eksploatacja

Układy doładowania - jak działają, co się w nich psuje?

Ze względu m.in. na downsizing i ostre normy emisji spalin silniki wolnossące są na wymarciu, a triumfy święcą turbosprężarki i (w mniejszym stopniu) kompresory. Sprawdzamy, jak to wszystko działa i co może się popsuć.

Ariel Hipercar — elektryczny supersamochód z turbiną gazową
Wiadomości

Ariel Hipercar — elektryczny supersamochód z turbiną gazową

Po wyglądającym jak bolid Atomie i off-roadowym Nomadzie brytyjska marka Ariel postanowiła wykonać kolejny krok w rozwoju motoryzacji bezemisyjnej. Hipercar, o którym mowa to świeżo zaprezentowany prototyp i pierwsza pozycja w katalogu firmy, która otrzymała zamkniętą kabinę dla kierowcy i pasażera.

Mercedesy-AMG z elektrycznymi turbosprężarkami
Aktualności

Mercedesy-AMG z elektrycznymi turbosprężarkami

Choć to technologia znana już od jakiegoś czasu, to turbo z elektrycznym „dopalaczem” trafi pod maski modeli z Affalterbach dopiero teraz

Turbina: problem czy atut? Radzimy jak poprawnie użytkować auto z turbosprężarką
Porady

Turbina: problem czy atut? Radzimy jak poprawnie użytkować auto z turbosprężarką

Dla inżyniera turbodoładowanie to doskonały sposób na usprawnienie pracy silnika. A dla użytkownika? On też czerpie z niej korzyści, ciesząc się lepszymi osiągami – dopóki działa prawidłowo, bo gdy zaczyna szwankować, pojawia się widmo sporych wydatków. Warto się jednak zastanowić, dlaczego turbina w ogóle się psuje

Najczęstsze awarie turbosprężarek. Jak je poprawnie eksploatować?
Eksploatacja

Najczęstsze awarie turbosprężarek. Jak je poprawnie eksploatować?

Turbosprężarka we współczesnych jednostkach napędowych nie dziwi już nikogo. Jej montaż to łatwy sposób na poprawę dynamiki silnika, a poza tym doskonale wpisuje się w dzisiejsze realia ekotrendu i downsizingu z nim związanym. A co kiedy sprężarka odmówi posłuszeństwa? Jak naprawić turbo?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Chipuj z głową!
Eksploatacja

Chipuj z głową!

Turbodoładowane silniki montowane w „cywilnych” autach mają z reguły rezerwę mocy. Na pewno warto ją wykorzystać, nie zapominając jednak przy tym o zdrowym rozsądku. Innymi słowy: trzeba podkręcić tak, żeby... niczego nie ukręcić

Jak dbać o turbinę?
TV

Jak dbać o turbinę?

Według konstruktorów turbo powinno wystarczyć na całe "życie" silnika. W praktyce jednak rzadko tak bywa, a niejednokrotnie turbosprężarkę trzeba naprawiać już po przejechaniu kilkudziesięciu tys.

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.