Logo
Tylnonapędowy roadster VW

Tylnonapędowy roadster VW

Volkswagen szykuje sportowy roadster z napędem na tylne koła, a dowodem na to są podejmowane przez producenta akcje, jak zaproszenie dziennikarzy na krótkie jazdy, czy publikacja kolejnej galerii zdjęć.

VW BlueSport
Onet
VW BlueSport

Nawet jeśli oficjele VW nie przyznają tego publicznie, to ten tylnonapędowy roadster z silnikiem umieszczonym centralnie jest bardziej przystępną cenowo alternatywą dla Porsche Boxstera.

Zaprojektowany zgodnie z filozofią "powrotu do podstaw" koncept ma 3,99 m długości, a pod jego maską pracuje 2-litrowy silnik TDI, który za pomocą turbosprężarki oferuje kierowcy moc 180 koni  mechanicznych oraz 350 Nm momentu obrotowego. Silnik przekazuje napęd na tylne koła za pośrednictwem 6-stopniowej dwusprzęgłowej skrzyni biegów, a kierowca może zmieniać przełożenia za pomocą łopatek przy kierownicy.

Niemiecki roadster o masie 1,2 tony jest w stanie przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 6,6 sekundy, a maksymalna prędkość, jaką może osiągnąć, to 226 km/h. Według zapewnień producenta ten dwumiejscowy kabriolet spali średnio 4,3 litra paliwa na 100 km, co w połączeniu z 50-litrowym zbiornikiem daje średni zasięg 1 150 km na jednym tankowaniu.

W momencie wejścia nowego roadstera do produkcji można spodziewać się szeregu turbodoładowanych silników benzynowych (TSI) i wysokoprężnych (TDI), a wśród nich prawdopodobnie znajdą się 160-konny 2.0 TDI, 122-konny 1.4 TSI, czy też 265-konny 2.0 TSI, który dzielnie radzi sobie w sportowej wersji Scirocco R.

Volkswagen zapewnie, że pomimo cech sportowego samochodu, BlueSport zapewni odpowiedni poziom codziennej użyteczności. Bagażnik pod przednią klapą mieści w koncepcie 112 litrów, podczas gdy w tylnym kufrze przewidziano miejsce na dodatkowe 70 litrów. W sumie daje to 182 litry na zmieszczenie bagażu, co jest wynikiem o 20% lepszym, niż w przypadku konkurencyjnej Mazdy MX-5, która może pochwalić się bagażnikiem 150-litrowym.

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, nowy model BlueSport Roadster otrzyma zielone światło do rozpoczęcia produkcji i pierwsze modele mogą pojawić się w salonach z końcem 2012 roku.

Powiązane tematy: