Pod względem stylistyki model TT zbiera wyłącznie pochlebne opinie. Wyraźnie gorzej jest z funkcjonalnością. O ile z przodu miejsca jest pod dostatkiem, to na tylnej "kanapce" zmieszczą się tylko dzieci (do 1,5 m). Dostęp do bagażnika kiepski, przeciętna pojemność. Najgorsza jest jednak ograniczona widoczność z miejsca kierowcy (mała powierzchnia szyb). Przyjemność?
Tak, ale bardzo rozważnie
Podstawę układu napędowego stanowi doskonale znany motor 1.8 turbo (od 2003 roku uzupełniany wersją 3.2/250 KM). W modelu TT rozwija on od 150 do 224 KM. Polecamy wariant pośredni (180 KM). Jest w miarę oszczędny (średnia 10,9 l/100 km, mocniejszy zużywa 2 l więcej) i dynamiczny (7,8 s przeciwko 6,6 s). Więcej uwagi poświęcić trzeba podwoziu. W wersji 180 KM do wyboru mamy wariant z napędzaną przednią osią lub 4x4. Pierwsza partia aut pozbawiona była systemu ESP. Prowadzenie samochodu (szczególnie tylko przednionapędowego) okazało się niebezpieczne - jazda przy prędkości granicznej często kończyła się opuszczaniem trasy i Audi od końca 1999 roku montuje system ESP seryjnie. W starych autach dokonywano nawet darmowych przeróbek zawieszenia!
Niespodzianka czeka w serwisie
TT w dużej mierze bazuje na mechanice A3, co sprawia, że oferta zamienników jest szeroka, znajomość rozwiązań przez serwisantów również ułatwi naprawy. Nie wolno zapominać, że to auto ma doskonałe osiągi - lepiej nie oszczędzać na materiałach. Najwięcej kosztów wywołują czynności eksploatacyjne, często wymieniać trzeba np. elementy układu hamulcowego. Trochę kosztować będzie usunięcie luzów w układzie kierowniczym. Znalezienie modelu TT w dobrej kondycji blacharskiej może być w Polsce trudne, polecamy niemiecki rynek. Auta bez ESP są tam sporo tańsze. Na to uważać! Zawieszenie jest trwałe, ale zwolennicy agresywnej jazdy powinni uważać na samochody pozbawione systemu ESP. Awaryjny kluczyk. Problemy sprawiają głównie proste elementy metalowo-gumowe. Przeguby okazują się trwałe nawet w wersji z tylko przednim napędem
Lista usterek
Układ hamulcowy - szybkie zużycie i podatność na zniszczenie tarcz hamulcowych.
Wykończenie wnętrza - nieco gorsza jakość elementów wykonanych z tworzyw sztucznych (do 2000 roku).
Układ kierowniczy - luzy w układzie. Oświetlenie/zamki - parujące reflektory; brak kontaktu w pilocie od centralnego zamka. - Uwaga na auta powypadkowe oraz po tuningu!