Auto Świat Używane Subaru Impreza STi - Impreza tylko dla bogatych

To efekt sukcesów rajdowych modelu oraz tego, że jak na „cywilne” auto jest bezkompromisowa – poczynając od mocnego silnika typu bokser poprzez stały napęd 4x4, a na wyglądzie skończywszy. Do tego: przyspieszenie do „setki” w czasie godnym Porsche, czterodrzwiowe nadwozie i całkiem spory bagażnik (jedyny konkurent STi to Mitsubishi Lancer Evo). Samochód ma również słabsze strony – niezbyt precyzyjny układ kierowniczy jak na „sportowca” i oczywiście niepohamowany apetyt na paliwo. Bo przy agresywnej jeździe STi potrafi spalić nawet 25 litrów benzyny na 100 km!Europejskie wersje STi oferowane do drugiego face liftingu (2006 r.) mają pod maską 2-litrowe boksery o mocy 265 lub dużo rzadziej (w limitowanych seriach) 305 KM. Jednostki te cieszą się nieposzlakowaną opinią i jeżeli tylko dbamy o prawidłowy poziom oleju i na czas go zmieniamy (przy normalnej jeździe co 12,5 tys. km), nic złego nie powinno się z nimi dziać. Gdy poziom oleju spadnie poniżej minimum, może zatrzeć się panewka na czwartym cylindrze.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: