Auto Świat Volkswagen Golf 4 1.9 TDI - samodzielny serwis

Volkswagen Golf 4 1.9 TDI - samodzielny serwis

Autor Andrzej Jedynak
Andrzej Jedynak

Volkswagen Golf 4 1.9 TDI to popularne, przemyślane auto, proste w obsłudze i naprawach – większość czynności eksploatacyjnych okazuje się łatwa do wykonania nawet dla mechanika amatora. Dzięki temu możecie nie tylko cieszyć się z rewelacyjnie niskiego spalania (na trasie nawet 4,5 l/100 km), lecz także oszczędzić nieco na wydatkach eksploatacyjnych.

Volkswagen Golf 4 1.9 TDI - samodzielny serwis
Zobacz galerię (14)
Auto Świat / ACZ
Volkswagen Golf 4 1.9 TDI - samodzielny serwis
  • Łatwy w obsłudze i naprawach. Wymiana filtrów czy klocków to w przypadku Golfa 4 1.9 TDI/90 KM naprawdę nic trudnego!
  • W samochodach serwisowanych w trybie Long Life nie ma możliwości samodzielnego skasowania wskaźnika przeglądów (potrzebne jest urządzenie diagnostyczne)
  • Jeśli sami obniżycie koszty obsługi, jazda Golfem będzie nie tylko przyjemna, lecz także tania
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Do wyjątków zaliczylibyśmy silnik – choć nie jest przesadnie skomplikowany, ingerencje (np. w układ wtryskowy) mogą… wiele popsuć. Dlatego też niektóre czynności, takie jak np. wymiana paska rozrządu wraz z rolkami (zalecana co 90 tys. km), warto pozostawić mechanikom.

Volkswagen Golf 4 1.9 TDI - tanie części i prosta budowa

Przeczytaj też:

O ile kontrola paska jest łatwa (jego obudowa trzyma się na kilku zapinkach) i wskazana (pozwala wcześnie wykryć zaolejenie bądź mechaniczne uszkodzenia paska), o tyle sama wymiana wymaga nieco wprawy i wiedzy – pomiędzy motorem a podłużnicą jest mało miejsca, poza tym po operacji należy skontrolować ustawienia pompy wtryskowej.

Mimo że po otwarciu maski widać wielką pokrywę silnika, to tylko pozory – po jej demontażu (uwaga: nie jest mocowana na wcisk, lecz przykręcona trzema śrubami) zobaczycie, że macie całkiem dużo miejsca do pracy.

Volkswagen Golf 4 1.9 TDI - serwisowanie

Volkswagen przewidział dwa tryby serwisowania Golfów 4 (dotyczy to również pokrewnej Bory). W podstawowym (najczęściej stosowanym i zalecanym w przypadku starszych aut) przeglądy wypadają co 15 tys. km lub raz do roku.

W Long Life (opcja od 2000 r.) inspekcjami steruje komputer (informacja na wyświetlaczu) i interwały mogą wydłużyć się do 30 tys. km i dwóch lat. W trakcie samodzielnego serwisowania auta warto zwrócić uwagę na brak możliwości odczytania kodów błędów za pomocą komputera.

Dlatego raz na jakiś czas (lub gdy zauważycie błędne wskazania kontrolek czy niepokojące objawy podczas pracy) lepiej udać się do serwisu – nawet jeśli nie na przegląd, to na kontrolę elektroniki, która kosztuje 90-120 zł.

W samochodach serwisowanych w trybie Long Life nie ma możliwości samodzielnego skasowania wskaźnika przeglądów (potrzebne jest urządzenie diagnostyczne), za to w klasycznych wersjach jest to łatwe do zrobienia, wystarczy znać odpowiednią kombinację użycia przycisków na tablicy wskaźników (instrukcję powinniście bez trudu znaleźć w internecie).

Volkswagen Golf 4 1.9 TDI - naszym zdaniem

Używany Volkswagen Golf 4 1.9 TDI ma naprawdę wiele zalet. Jeśli sami obniżycie koszty obsługi, jazda Golfem będzie nie tylko przyjemna, lecz także tania. Niestety, znalezienie egzemplarza w idealnym stanie technicznym i rozsądnej cenie jest bardzo trudne.

Autor Andrzej Jedynak
Andrzej Jedynak
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków